Analysis of the results of the implementation of competence-based management model training for future high school teachers
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2862Keywords:
competence approach, competence-based management, training, professional competenceAbstract
Drach І. І. Analysis of the results of the implementation of competence-based management model training for future high school teachers.
The paper substantiates the need to update the administrative mechanisms in the implementation of competence-oriented training of future teachers in higher education. The results of the pedagogical experiment to introduce competence-based management model in preparation for graduate pedagogy of higher education are analyzed. The features of the dynamics of cognitive development, the activity and personal components of professional competence of future teachers in higher education are disclosed. Concluded due more pronounced dynamics of the formation of professional competence of students in the experimental groups compared with the control groups with the additional influence of the model developed competence-based management training pedagogy graduate high school.
Downloads
Metrics
References
2. Драч І. І. Теоретико-методичні засади управління формуванням професійної компетентності магістрантів педагогіки вищої школи : дис. ... д-ра пед наук : 13.00.06 / Драч І.І. – К., 2013. – 485 с.
3. Калашнікова С. А. Теоретико-методологічні засади професійної підготовки управлінців-лідерів в умовах суспільних трансформацій : дис. ... д-ра пед наук : 13.00.06 / С. А. Калашнікова. – К., 2011. – 462 с.
4. Калініна Л. М. Система інформаційного забезпечення управління загальноосвітнім навчальним закладом : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.06 / Л. М. Калініна. – К., 2008. – 471 с.
5. Маслов В. І. Наукові основи та технології компетентного управління загальноосвітнім навчальним закладом :[монографія] / В. І. Маслов, О. С. Бондар, К. В. Гораш. – Тернопіль : Крок, 2012. – 320 с.
6. Олійник В. В. Наукові основи управління підвищення кваліфікації педагогічних працівників профтехосвіти : [монографія] / В. В. Олійник. – К. : Міленіум, 2003. – 594 с.
7. Освітній менеджмент в умовах змін : [навч. посіб.] / Л. Калініна, Л. Карамушка, Т. Сорочан; за ред.В. Олійника, Н. Протасової. – Луганськ : СПД Рєзніков В. С., 2011. – 308 с.
8. Сергеєва Л. М. Управління розвитком професійно-технічного навчального закладу: теорія і методика :[монографія] / Л. М. Сергеєва; за наук. ред.В. В. Олійника. – К.; Херсон : Айлант, 2013. – 452 с.
9. Сущенко Т. І. Провідні фактори концептуального впливу на управління освітніми процесами / Т. І. Сущенко // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. – Запоріжжя, 2009. – Вип. 56. – С. 373–379.
10. Теоретичні і методичні засади моделювання фахової компетентності керівників закладів освіти: [монографія] / Г. В. Єльникова, О. І. Зайченко, В. І. Маслов та ін.; за ред.
Г. В. Єльникової. – К.; Чернівці : Книги – ХХІ, 2010. – 460 с.
11. Федоров Г. В. Системний підхід до управлінської діяльності керівника навчальних закладів у ринкових умовах : [монографія] / Г. В. Федоров. – К. : Дорадо-Друк, 2012. – 240 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Ірина Драч
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.