The Ways of Improving the Work of the After-School Program Teacher in Terms of the New Standard for Primary Education
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2886Keywords:
the after-school program teacher, members of the group, different age groups, pedagogical mastership, pedagogical supportAbstract
Kravtsova I. A. The Ways of Improving the Work of the After-School Program Teacher in Terms of the New Standard for Primary Education.
The article deals with the ways of improving the work of the after-school program teacher in terms of the new standard for primary education, proves the role of pedagogical support as amain form of the interaction between a teacher and a student of the after-school program.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 106
/ PDF downloads: 239
References
1. Жерносек И. Ф. Повышение квалификации педагогических кадров / И. Ф. Жерносек // Под. ред. И. Ф. Жерносека, М. Ю. Красовицького, С. В. Крисюка. – К. : Вища школа, 1992. – 190 с.
2. Кочерга О. Розвиток психологічної компетентності вчителя початкової школи / Олександр Кочерга // Рідна школа. – 2013. – No 11. – С. 52–53.
3. Мельничук С. К. Д. Ушинський про педагогічну підготовку вчителя початкових класів / С. Мельничук // Початкова школа. – 2013. – No 1. – С. 43–44.
4. Митник О. Психолого-педагогічні засади підготовки вчителя у системі післядипломної освіти до реалізації компетентнісного підходу / Олександр Митник // Рідна школа. – 2013. –
No 11. – С. 42–44.
5. Моделирование педагогических ситуаций / под. ред. Ю. Н. Кулюткина, Г. С. Сухогубской. – М. : Просвещение, 1981. – 148 с.
6. Савченко О. Я. Уміння вчитися як ключова компетентність загальної середньої освіти / О. Я. Савченко // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи / за заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : К.І.С., 2004. – С. 34–46.
7. Сухомлинський В. О. Три елементи школи / В. О. Сухомлинський. – К. : Акта, 2012. – 537 с.
8. Ушинський К. Д. Твори / К. Д. Ушинський. – К. : Рідна школа. –1954. – 368 c.
2. Кочерга О. Розвиток психологічної компетентності вчителя початкової школи / Олександр Кочерга // Рідна школа. – 2013. – No 11. – С. 52–53.
3. Мельничук С. К. Д. Ушинський про педагогічну підготовку вчителя початкових класів / С. Мельничук // Початкова школа. – 2013. – No 1. – С. 43–44.
4. Митник О. Психолого-педагогічні засади підготовки вчителя у системі післядипломної освіти до реалізації компетентнісного підходу / Олександр Митник // Рідна школа. – 2013. –
No 11. – С. 42–44.
5. Моделирование педагогических ситуаций / под. ред. Ю. Н. Кулюткина, Г. С. Сухогубской. – М. : Просвещение, 1981. – 148 с.
6. Савченко О. Я. Уміння вчитися як ключова компетентність загальної середньої освіти / О. Я. Савченко // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи / за заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : К.І.С., 2004. – С. 34–46.
7. Сухомлинський В. О. Три елементи школи / В. О. Сухомлинський. – К. : Акта, 2012. – 537 с.
8. Ушинський К. Д. Твори / К. Д. Ушинський. – К. : Рідна школа. –1954. – 368 c.
Downloads
Published
08-05-2014
How to Cite
Кравцова, І. (2014). The Ways of Improving the Work of the After-School Program Teacher in Terms of the New Standard for Primary Education. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 41, 158–162. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2886
Issue
Section
Obsolete8
License
Copyright (c) 2014 Інна Кравцова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.