University foreign language education in the context of the formation of a new teacher

Authors

  • Людмила Петько

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3062

Keywords:

professional pedagogy, university foreign language education, future teachers, foreign language in professional way

Abstract

Pet’ko L. V. University foreign language education in the context of the formation of a new teacher.

The author examines the modern approaches to the understanding and developing of foreign language education of future teachers in the university training.

The article describes necessity of forming of a new teacher, who will be a modern personality, in the process of foreign language teaching in professional way of the students of higher educational establishments.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 116 / PDF downloads: 90

References

1. Педагогічна Конституція Європи [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.arpue.org/index.php/ru/hlavnaia/104-pedagogicheskaya-konstitutsiya-evropy/141-pedahohichna-konstytutsiia-yevropy-1
2. Про Концепцію державної мовної політики / Указ Президента України No 161/2010 [Електронний ресурс]. – Режим доступу :
http://www.president.gov.ua/documents/10486.html
3. Махінов В.М. Становлення мовної особистості в історії розвитку європейського соціокультурного освітнього простору :
[монографія] / В. М. Махінов ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012. – 427 с.
4. Петько Л. В. Впровадження української національної ідеї в процес іншомовної освіти майбутніх педагогів / Л. В. Петько // Вища освіта України : теоретичний та науково-методичний часопис / засн. Інститут вищої освіти АПН України; голов. ред. В. П. Андрущенко. – Київ : Педагогічна преса, 2013. – No2. – С. 68–74.

Published

21-11-2013

How to Cite

Петько, Л. (2013). University foreign language education in the context of the formation of a new teacher. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 39, 232–237. https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3062

Issue

Section

Current issues of education