Formation of the professionally oriented foreign educational environment in the way of working at a literary text as realization of education principle of foreign language learning in the conditions of university

Authors

  • Людмила Петько

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2690

Keywords:

students, university, professionally oriented foreign language learning environment, education, a literary text

Abstract

Pet’ko L. V. Formation of the professionally oriented foreign educational environment in the way of working at a literary text as realization of education principle of foreign language learning in the conditions of university.

The author describes education of humanistic values for the students of universities in the conditions of the professionally oriented foreign language educational environment on the example of work at literary text that provides education of Christian values for students. A complex of exercises for work at original literary text by profession aimed at reading skills formation (pre-text exercises), and the formation of reading skills (post-text exercises) for students of universities are developed.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 108 / PDF downloads: 97

References

1. Берсенева Т. А. Духовно-нравственные основания традиционного уклада жизни как социально-педагогическая проблема: автореф. дис.. на соискание ученой степени д-ра. пед. наук: 13.00.01 / Тамара Александровна Берсенева. – Курск, 2008. – 44 с.
2. Кожедуб Л. Г. Модель навчання читання майбутніх філологів на основі інтерпретації лінгвостилістичних засобів художніх текстів / Л. Г. Кожедуб // Іноземні мови : [наук.-метод. журн.] / засн. Київський лінгвістичний університет і вид-во «Ленвіт» ; гол. ред. С. Ю. Ніколаєва. – К. : Вид-во «Ленвіт», – 2009. – No 3. – С. 31–35.
3. Куликова Я. А. Изучение сформированности гуманистических ценностных ориентаций студенческой молодёжи / Я. А. Куликова // Социально-экономические явления и процессы. – 2012. – No 1 (035). – С. 260–263.
4. Мальковский Г. Е. Домашнее чтение на английском языке в неязыковом вузе / Г. Е. Мальковский // Іноземні мови : [наук.-
метод. журн.] / засн. Київський лінгвістичний університет і вид-во «Ленвіт» ; гол. ред. С. Ю. Ніколаєва. – К. : Вид-во «Ленвіт», – 2005. – No 4. – С. 28–30.
5. Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика : підручник [для студ. Класичних, педагогічних і лінгвістичних ун-тів] / О. Б. Бігич, Н. Ф. Бориско, Г. Е. Борецька [та ін.] ; за заг. ред. С. Ю. Ніколаєвої. – К. : Ленвіт, 2013. – 590 с.
6. Ніколаєнко О. В. До формування соціокультурних та морально-етичних цінностей у студентів ВНЗ у процесі вивчення
іноземної мови / О. В. Ніколаєнко, Т. О. Ушата // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. – Випуск 62. Серія: педагогічні науки: збірник. – Чернігів : ЧДПУ, 2009. – No 62. – 224 с. [Електронний ресурс]. –
Режим доступу : http://www.uk.xlibx.com/4istoriya/ 15325-41-visnik -chernigivskogo-derzhavnogo-pedagogichnogo-universitetu-vipusk-seriya-pedagogichni-nauki-chernigiv-2009-1.php
7. Первова Г. М. Духовно-нравственное воспитание студентов средствами чтения / Г. М. Первова // Социально-экономические явления и процессы, 2014. – No 4 (062). – С. 161–164.
8. Тепла О. М. Формування гуманістичних цінностей у студентів аграрних вищих навчальних закладів у позааудиторній діяльності : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук: 13.00.07 / Оксана Миколаївна Тепла. – К. – 2008. – 23 с. 9. Henry O. The Last Leaf [Web site]. – Access mode : http://www.pages.drexel.edu/~ina22/+270/$270-texts-last_leaf.html 10. Moses [Web site]. – Access mode : http://www.michelangelo-gallery.com/ michelangelo-moses.aspx 11. Satyr /British Dictionary definitions
for satyr [Web site]. – Access mode :http://dictionary.reference.com/browse/satyr
12. Specific Teaching Suggestions «The Last Leaf» by O. Henry [Web site]. – Access mode: http://www.balancepublishing. com/leaf %20teacher.pdf

Published

19-02-2015

How to Cite

Петько, Л. (2015). Formation of the professionally oriented foreign educational environment in the way of working at a literary text as realization of education principle of foreign language learning in the conditions of university. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 44, 250–256. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2690

Issue

Section

Current issues of education