LEARNING INTERACTION OF TEACHER AND STUDENT (ON THE MATERIAL OF GERMAN LANGUAGE)

Authors

  • S.M. Amelina Dnipropetrovsk State Agrarian University , Дніпропетровський державний аграрний університет

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6026

Abstract

Educational interaction between teachers and students ( based on material in German ). Various forms of educational interaction between the teacher and the student at German lesson are analized. The effectiveness of communicative structure in partners' work is demonstrated. Wider use of projects, business and role plays , "Fall-Studien" method is suggested.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Виша освіта України і Болонський процес І За редакцією В.Г. Кременя. Авторський колектив: М.Ф. Степко, Я.Я. Болюбаш, В.Д. Шинкарук, В.В. Грубінко, І.І. Бабин. - К.: Освіта, 2004. - 384 с.

Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання. - К.: Ленвіт, 2003. - 273 с.

Мельничук Д. Вища аграрна освіта: нові підходи / Д. Мельничук // Аграрна наука і освіта. - 2004. - Том 5. — № 3-4. — С. 5-19.

Рамкова Програма з німецької мови для професійного спілкування для вищих навчальних закладів України. - К.: Ленвіт, 2006. - 90 с.

Современньїй словарь по педагогике / Сост. Рапацевич Е.С. - Ми.: “Современное слово”, 2001. - 928 с.

Published

10-02-2009

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy

How to Cite

LEARNING INTERACTION OF TEACHER AND STUDENT (ON THE MATERIAL OF GERMAN LANGUAGE). (2009). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 24, 146-154. https://doi.org/10.31812/educdim.6026

Most read articles by the same author(s)