Психологічні особливості соціальної ситуації розвитку сучасного отроцтва

Автор(и)

  • Юлія Володимирівна Шамне Придніпровська державна академія будівництва та архітектури
  • Л.Д. Кривокульська Криворізька загальноосвітня школа І˗ІІІ ступенів № 57

DOI:

https://doi.org/10.31812/psychology.v4i.7431

Ключові слова:

Психологічні особливості соціальної ситуації розвитку сучасного отроцтва

Анотація

Стадія отроцтва (вік тінейджерів у західній традиції, підлітково-юнацький вік у вітчизняних теоріях) є культурно зумовленою та культурно відносною. За базовими характеристиками отроцтво є похідним від культури, з ускладненням культури незмінно збільшується та на сьогодні займає майже десятиліття від 11 до 20 років (Е. Еріксон, Ф. Райс, Г. Крайг, Д. Бокум, Е. Шпрангер, М. Кле та ін.). Отроцтво (підлітковий і юнацький віки) є досить пізнім надбанням історії людства, подовженням дитинства за рахунок подовження фази навчання – шкільного та професійного. Розуміння сутності цього періоду (з англ. "adolescence" – дорослішання, перехід від дитинства до дорослості) як культурно-історичного феномену пов’язане з подальшим аналізом соціальної ситуації розвитку отроцтва як вікової групи, без чого неможливе перспективне психолого-педагогічне проектування його характеристик. Мета статті полягає у соціально-психологічному та педагогічному аналізі соціальної ситуації розвитку сучасного отроцтва.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 102 / PDF downloads: 67

Біографії авторів

Юлія Володимирівна Шамне, Придніпровська державна академія будівництва та архітектури

студентка 3 курсу архітектурного факультету, науковий керівник: декан архітектурного факультету, професор Челноков Олександр Васильович

Л.Д. Кривокульська, Криворізька загальноосвітня школа І˗ІІІ ступенів № 57

директор

Посилання

Байтингер О. Е. Отношение к будущему // Психология современного подростка / Под. ред. Л.А. Регуш. – С-Петербург: Речь.. – М., 2005. – С.86-93.

Сайко Э.В. Детство в субьектном определении общества как субьекта социального бытия (от редколлегии) / Э.В. Сайко // Мир психологии. – 2002. – №1(29). – С. 3-9.

Швырева О.И.Психологическе особенности эмоционального реагирования в подростковом воздасте // Мир психологии. – 2007. – №4(52). – С. 124-130.

Фельдштейн Д. И. Феномен Детства и его место в развитии современного общества // Мир психологии.– 2002. – №1(29). – С. 9-20.

Downloads

Опубліковано

2022-06-26

Як цитувати

Шамне, Ю. В., & Кривокульська, Л. (2022). Психологічні особливості соціальної ситуації розвитку сучасного отроцтва. Актуальні проблеми психології в закладах освіти, 4, 80–83. https://doi.org/10.31812/psychology.v4i.7431

Номер

Розділ

Розділ II