Формування ключової компетентності “Спілкування іноземними мовами” учнів старшої школи на уроках української мови

Автор(и)

  • Зінаїда Бакум https://orcid.org/0000-0001-8357-6168,Криворізький державний педагогічний університет
  • Олександра Пальчикова https://orcid.org/0000-0003-3275-9399

DOI:

https://doi.org/10.31812/filstd.v21i.4767

Ключові слова:

ключові компетентності, спілкування іноземними мовами, уроки української мови, учні старшої школи, навчання фразеології, фразеологізми

Анотація

У статті порушено проблему навчання української мови на етапі узагальнення й систематизації знань із фразеології у старшій школі в умовах компетентнісної парадигми освіти. Акцентовано на формуванні ключових компетентностей, поміж яких “Спілкування іноземними мовами” посідає одне з чільних місць. Подано методичні рекомендації для розвитку означеної компетентності, що сприятиме: посиленню практичної спрямованості навчання фразеології; формуванню комунікативних умінь і навичок учнів на основі засвоєння фразеологічних категорій; використанню сталих сполук у процесі іншомовної діяльності тощо. Виокремлено фразеологічні одиниці, якими доцільно послуговуватися під час навчання української мови в тісному взаємозв’язку з англійською. Презентовані методичні напрацювання передбачають роботу над усвідомленням ролі фразеологізмів у відображенні національно-культурних особливостей, розмаїття культурних і мовних картин світу.

Metrics

Metrics Loading ...

Біографії авторів

Зінаїда Бакум, https://orcid.org/0000-0001-8357-6168,Криворізький державний педагогічний університет

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри української мови Криворізького державного педагогічного університету

Олександра Пальчикова, https://orcid.org/0000-0003-3275-9399

кандидат педагогічних наук, доцент, старший викладач кафедри англійської філології Криворізького державного педагогічного університету

Посилання

Andriiets O. Formuvannia profesiinoho movlennia maibutnoho vchytelia-slovesnyka zasobamy naukovo-navchalnoho tekstu. URL : https://library.udpu.edu.ua/library_files/psuh_pedagog_probl_silsk_shkolu/29/visnuk_1.pdf (data zvernennia: 17.01.2020).

Bakum Z. P., Palchykova O. O., Kostiuk S. S. Navchannia inozemnykh mov: kros-kulturnyi pidkhid : monohrafiia. Ternopil : FOP Osadtsa Yu. V., 2019. 288 s.

Bakum Z. P. Fenomen “dukhovnist” i movna osvita. Filolohichni studii : Naukovyi visnyk Kryvorizkoho derzhavnoho pedahohichnohot universytetu : zb. nauk. prats. Kryvyi Rih : FOP Marynchenko S. V, 2018. Vyp.18. S. 128–140.

Bondarenko O. M., Radziievska O. V. Do problemy perekladu anhliiskykh frazeolohizmiv. Systema i struktura skhidnoslovianskykh mov : zb. nauk. prats. Kyiv : Vyd-vo NPU im. M. P. Drahomanova, 2011. Vyp. 3. S. 271–277.

Horoshkin I. Formuvannia kliuchovoi kompetentnosti “Spilkuvannia inozemnymy movamy” uchniv 1–4 klasiv u konteksti vymoh Novoi ukrainskoi shkoly. Filolohichna osvita: kompetentnisna paradyhma : materialy Mizhnarod. naukovo-praktychnoi zaochnoi internet-konferentsii. Mykolaiv : MNU imeni V. O. Sukhomlynskoho, 2019. S. 36–37.

Horoshkina O. M. Robota z tekstom u starshykh klasakh himnazii. Ukrainska mova i literatura v shkoli. 2008. No 1. S. 84–86.

Hreb M. M. Teoretyko-metodychni osnovy ta tekhnolohichne zabezpechennia navchannia leksykolohii i frazeolohii ukrainskoi movy maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly. Dydaktyko-metodychna pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv pochatkovoi osvity: kompetentnisnyi pidkhid : kolektyvna monohrafiia. Berdiansk : Vydavets Tkachuk O. V., 2015. S. 182–226.

Karaman S. O. Metodyka navchannia ukrainskoi movy v himnazii : navch. posib. Kyiv : Lenvit, 2000. 272 s.

Kontseptsiia Nova ukrainska shkola. URL : https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/07/konczepcziya.pdf (data zvernennia: 11.12.2019).

Ohiienko I. Istoriia ukrainskoi literaturnoi movy. Kyiv : Nasha kultura i nauka, 2001. 440 s.

Omelchuk S. Suchasna ukrainska linhvodydaktyka: normy v terminolohii i movna praktyka fakhivtsiv : monohrafiia. Kyiv : VD “Kyievo-Mohylianska akademiia”, 2019. 356 s.

Pentyliuk M. I. Aktualni problemy suchasnoi linhvodydaktyky. Kyiv : Lenvit, 2011. 256 s.

Proiekt derzhavnoho standartu bazovoi serednoi osvity. URL : https://mon.gov.ua/ua/news/ministerstvo-osviti-i-nauki-ukrayini-proponuye-dlya-gromadskogo-obgovorennya-proyekt-derzhavnogo-standartu-bazovoyi-serednoyi-osviti (data zvernennia: 11.12.2019).

Uzhchenko V D., Uzhchenko D. V. Frazeolohiia suchasnoi ukrainskoi movy : navch. posib. Kyiv : Znannia, 2007. 494 s.

Ukrainska mova. 5–9 klasy. Prohrama dlia zahalnoosvitnikh zakladiv. URL : https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas (data zvernennia 18.12.2019).

Ukrainska mova. Dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv z ukrainskoiu movoiu navchannia. 10–11 klasy. URL : https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv (data zvernennia 18.01.2020). DOI: https://doi.org/10.1055/a-1090-2997

Rogers J. The Dictionary of Cliches. New York : Ballantine Books, 1992. 305 p.

The Phrase Finder. URL : https://www.phrases.org.uk/meanings/bring-home-the-bacon.html (дата звернення 22.03.2020).

Downloads

Опубліковано

2022-04-08

Як цитувати

Бакум, З. ., & Пальчикова, О. . (2022). Формування ключової компетентності “Спілкування іноземними мовами” учнів старшої школи на уроках української мови. Філологічні студії: Науковий вісник Криворізького державного педагогічного університету, 21, 225–242. https://doi.org/10.31812/filstd.v21i.4767

Номер

Розділ

Методика викладання мов