Навчання іноземних мов на крос-культурній основі: прикладний аспект
DOI:
https://doi.org/10.31812/filstd.v19i0.2327Ключові слова:
крос-культурний складник, навчання іноземних мов, англійська мова, німецька мова, українська мова як іноземна, іврит, система завдань і вправАнотація
У статті порушено проблему навчання іноземних мов (українська, англійська, німецька, іврит) на крос-культурній основі. Обґрунтовано доцільність використання крос-культурного компонента як важливого чинника в оволодінні іноземними мовами, оскільки різноманіття культур у світі – важливий крок до духовного взаємозбагачення етносів, що водночас може спричинити непорозуміння між представниками тієї чи тієї культури. Розроблено методичні рекомендації, завдання, вправи, виконання яких сприятиме формуванню крос-культурної компетентності представників різних етнічних груп під час навчання іноземних мов.
Metrics
Посилання
Алиева Н.Н. Коммуникативное обучение синтаксису русского языка в национальной школе (кросскультурный подход): дис....д-ра пед. наук:13.00.02. Санкт-Петербург, 2006. 467 с.
Бакум З.П., Пальчикова А.А. Роль языковой картины мира в обучении иностранных студентов украинскому языку. Acta humanistica et scientifica universitatis sangio kyotiensis: материалы докладов и сообщений Международного форума “Социокультурные и филологические аспекты в образовательном и научном контексте”. Киото : “TanakaPrint”, 2014. С.60–63.
Бергельсон М.Б. Межкультурная коммуникация как исследовательская программа: лингвистические методы исследования кросс-культурных взаимодействий. Вестник Московского университета. Серия19: Лингвистика и межкультурная коммуникация. 2001. No 4. С.166–180.
Бігич О.Б., Бражник Н.О., Гапонова С.В. та ін. Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах: підруч. для вишів / за ред. С.Ю. Ніколаєвої. 2-е вид., випр. і перероб. Київ : Ленвіт, 2002. 328 с.
Григорян А.В. Реализация лингвосоциокультурного компонента содержания языкового образования на основе кросскультурного подхода: дис.... канд. пед. наук : 13.00.02. Москва, 2010. 233с.
Дороз В.Ф. Крос-культурний діалог як одна з основ гуманізації мовної освіти учнів-представників національних спільнот. Електронний збірник наукових праць Запорізької обласної академії післядипломної педагогічної освіти. Запоріжжя, 2011. Вип. No2. URL:http://www.zoippo.zp.ua/pages/el_gurnal/pages/vip2.html
Елизарова Г.В. Культура и обучение иностранным языкам. Санкт-Петербург: КАРО, 2005. 352 с.
Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти : вивчення, викладання, оцінювання / наук. ред.: д-р пед. наук, проф. С.Ю. Ніколаєва. Київ: Ленвіт, 2003. 273 с.
Пальчикова О.О. Вправа як засіб формування крос-культурної компетентності іноземних студентів. Актуальні проблеми природничих та гуманітарних наук у дослідженнях молодих учених: матеріали XVІІ Всеукр. наук. конф. молодих учених “Родзинка–2015”. Черкаси : ЧНУ ім. Б. Хмельницького, 2015. С.177–179.
Про вищу освіту : Закон України від 01.07.2014 р. No 1556-VII. Дата оновлення : 28.09.2017. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (дата звернення: 07.12.2018).
Рогова А.В. Стратегии и тактики межкультурной лингводидактики как инновационной основы обучения русскому языку: автореф. дис. ... канд.пед.наук :13.00.02 Москва, 2012.27 с.
Садохин А.П. Межкультурная коммуникация: учеб. пособ. Москва: Альфа-М; ИНФРА-М, 2004. 288 с.
Тер-Минасова С.Г. Язык и межкультурная коммуникация: учеб. пособ. Москва: СЛОВО / SLOVO, 2008. 624с.
Шатилов С.Ф. Методика обучения немецкому языку в средней школе: учеб. пособ. для студ. пед. инст. Ленинград : Просвещение, 1977. 295 с.
Эрнст М.Г. Развитие межкультурной компетентности студентов технического вуза в процессе изучения иностранного языка: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.08. Брянск, 2008. 231 с.
Bakum Z.P, Kostiuk S.S. Methods of inter cultural competences development during the Ukrainian language training as a foreign. Journal Association 1901 “SEPIKE”. 2018. No 19. Р. 8–12.
Hall E.Т. How cultures collide/E.T. Hall; G.R. Weaver (ed.). Culture, communication, and conflict: readings in intercultural relations. 1998. P. 9–16.
Kaikkonen P., Candin C. Intercultural learning through foreign language education. Experiential Learning in Foreign Language Education. 2001. P. 61–105.
Piepho H.E. Kommunikative Didaktik des Englischunterrichts. Limburg: Frankonius Verlag GmbH, 1979. 253s.