Methodological principles of intensive training in oral professional broadcasting students of choreographic education
DOI:
https://doi.org/10.31812/filstd.v15i0.186Keywords:
methodical peculiarities, of the English linguistic competence in oral speech, the students of the choreography, the principles of teachingAbstract
The paper is devoted to the methodological foundations of intensive training in oral professional speech and peculiarities of forming English language competence of students of choreographic faculty. The expediency of adaptation of principles of communicative-cognitive approach to the learning environment of future choreographers to the conditions of teaching English for professional communication and identifies the methodological principles of forming English language linguistic competence of students. Considered a modern technology in teaching English in high school.
Modern technology in education this professionally-oriented foreign language teaching, project work in teaching, application of information and telecommunication technologies, work with computer training programs in foreign languages (multimedia system), e-learning technologies in teaching foreign languages, creating presentations in PowerPoint, using Internet resources, learning foreign language in a computer environment (forums, blogs, e-mail), newest testing technologies (the creation of a Bank of diagnostic materials in the course of academic subject «Foreign language» for computer-based testing to control students).
Methodical peculiarities of forming English language linguistic competence in oral speech of students of choreographic faculty due to the adaptation of the principles of communicative-cognitive approach to the learning environment of English for professional communication. The paper shows the methodical features, which include: the perspective of the needs of the communicative activity of the future choreographers; multi-level approach to teaching oral speech; adherence to the principles of interdisciplinarity.
Methodical features of formation of linguistic competence in English speech of students of choreographic faculty due to the adaptation of the principles of cognitive-communicative approach to English learning environment for professional communication. Identified methodological features, including: consideration of future needs of communication of future choreographers; build a course around the subject matter and pragmatic-communicative functions of professional communication; multi-tiered approach to the study of speech; adherence to the principles of interdisciplinarity, intensive use of background knowledge, development and improvement of all aspects of secondary verbal identity, authenticity, interactivity, contextual conditioning, cognitive gap.
Metrics
References
Артемьева О. А. Система учебно-ролевых игр профессиональной направленности: [монография] / О. А. Артемьева, М. Н. Макеева. –Тамбов : Изд-во ТГУ, 2007. –208 с.
Асламова Т. В. Интерактивная модель обучения устному иноязычному общению в неязыковом вузе / Т. В. Асламова // Вестник Моск. гос. лингвист. ун-та. –М. : Изд-во МГЛУ, 2002. –Вып. 467.–С. 48–61.
Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход : [метод. пособие] / А. А. Вербицкий. –М. : Высшая школа, 1991. –207 с.
Григорьева В. С. Элементы теории и практики делового дискурса на материале немецкого и русского языков : [учебное пособие] / В. С. Григорьева, М. К. Любимова. –Тамбов : Изд-во ТГТУ, 2006. –80 с.
Каменская И. Б. Методические особенности формирования англоязычной лингвистической компетенции в устной речи будущих менеджеров / И. Б. Каменская // Ученые записки Таврического национального университета им. В. И. Вернадского. Серия: Проблемы педагогики средней и высшей школы. –2013. –Т.25 (65). –No1. –С. 177–191.
Корнєва З. М. Методика навчання майбутніх економістів англійського ділового мовлення на основі технології занурення : дис. ... канд. пед. наук / З. М. Корнєва. –К., 2006. –304 с.
Леонтьев А. А. Принцип коммуникативности и психологические основы интенсификации обучения иностранным языкам / А. А. Леонтьев // Язык и культура в филологическом вузе. –М., 2006. –С. 145–155.
Пассов Е. И. Коммуникативный метод обучения иноязычномуговорению : [науч. изд.] / Е. И. Пассов. –[2-е изд.].–М. : Просвещение, 1991. –222 с.
Парикова Г. В. Исследование возможностей повышения эффективности процесса обучения иностранным языкам в неязыковом вузе / Г. В. Парикова. –Л. : Изд-во Ленингр. ун-та, 1972. –44 с.
Програма з англійської мови для професійного спілкування = English for Specific Purposes (ESP) National Curriculum for Universities / [кол. авторів : Г. Є. Бакаєва, О. А. Борисенко, І. І. Зуєнок та ін.]. –К. : Ленвіт, 2005. –119 с.
Рощина Е. В. Функции иностранного языка как учебного предмета в системе обучения в университете / Е. В. Рощина // Иностранный язык на неспециальных факультетах : [межвуз. сб.]. –Вып. 1. –Л. : Изд-во ЛГУ, 1978. –С. 3–6.
Тарнопольский О. Б. Методика обучения английскому языку для делового общения : [учебноепособие] / О. Б. Тарнопольский, С. П. Кожушко. –К. : Ленвіт, 2004. –192 c.
Dudley-Evans T. Developments in English for Specific Purposes: A Multi-Disciplinary Approach / T. Dudley-Evans, M.J. St John. –Cambridge : CUP, 1998. –301 p.
Howatt A. P. R. A History of English Language Teaching / A. P. R. Howatt, H. G. Widdowson. –[2nd ed.].–OUP, 2004. –417 p. –(Oxford Applied Linguistics).
Richards J. C. Approaches and Methods in Language Teaching / J. C. Richards, T. S. Rodgers. –[2nd ed.].–CUP, 2005. –279 p. –(Cambridge Language Teaching Library).
St John M. J. Business is Booming: Business English in the 1990s / Maggie Jo St John // English for Specific Purposes. –1996. –Vol. 15. –No. 1. –P. 3–18.
Widdowson H. G. Communication and Community. The Pragmatics of ESP / H. G. Widdowson // English for Specific Purposes. –1998. –No. 17 / 1. –P. 3–14.