Ukrainian language: criteria, factors and levels of the development of foreign students’ intercultural competence of intercultural communication
DOI:
https://doi.org/10.31812/filstd.v19i0.2329Keywords:
intercultural communication, intercultural competence, criteria, factors, levels of development, Ukrainian as a foreignAbstract
The article deals with the defining of criteria, factors and levels of the development of foreign students’ intercultural competence of intercultural communication during the Ukrainian language training. Viewpoints of scientists on the intercultural competence structure and peculiarities of the criteria choice are analyzed. Motivational-value, cognitive, professional and communicative, linguoculturological criteria of intercultural competence development were signed out. Motivational-value criterion represents the system of motives and values that promote students to master intercultural communication competences treat them as necessary in their future public and professional activities. Cognitive characterizes the achievements of foreign students, their understanding of essence, content, goals of intercultural communication. Professional and communicative criterion determines the ability to apply the acquired knowledge of the language, culture, norms of communication in practice. Linguoculturological criterion represents the level of foreign students’ language, culture, history, social and political values of the studied country awareness. The conducted research allowed to determine the levels of intercultural communication competences: reproductive, consciously-situational, active and creative.
Metrics
References
Бакум З.П., Пальчикова А.А. Роль языковой картины мира в обучении иностранных студентов украинскому языку. Acta humanistica et scientifica universitatis sungio kiotiensis: материалы докладов и сообщений Международного форума “Социокультурные и филологические аспекты в образовательном и научном контексте”. Киото : “TanakaPrint”, 2014. С.60–63.
Блощинський І.Г. Обґрунтування критеріїв і показників ефективності процесу формування адекватної самооцінки курсантів у навчальному процесі ВВЗО. Наукові записки. Вінниця : ВАТ “Віноблдрукарня”. 2001. Вип. 4. С.74–76.
Булах І.Є. Сучасні підходи до встановлення критерію “склав/не склав”у системі американських медичних ліцензійних іспитів. Педагогіка і психологія.1997. No3. С.230–236.
Верещагін Е.М., Костомаров В.Г. Язык и культура : Лингвострановедение в преподавании русского языка как иностранного. 4-е изд. Москва: Рус. яз., 1990. 246 с.
Дирда І.А. Критерії, показники та рівні розвитку полікультурної компетентності студентів-іноземців у процесі навчання української мови. Філологічні студії : Науковий вісник Криворізького державного педагогічного університету: зб.наук. праць. 2017. Вип.16. С.459–465.
Зозуля І.Є. Полікультурне виховання іноземних студентів вищих технічних навчальних закладів : автореф. дис. ...канд. пед. наук : 13.00.07. Вінниця, 2012. 21 с.
Зуєнко Н.О. Критеріально-рівневий підхід до формування міжкультурної комунікативної компетентності студентів-філологів. Актуальні проблеми педагогіки, психології та професійної освіти. 2015. Т.1. No2. С.64−69.
Костюк С.С. Розвиток компетентностей міжкультурної комунікації студентів-іноземців на основному етапі навчання української мови : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02. Кривий Ріг, 2018. 22 с.
Лапіна В.О. Критерії, дескриптори та рівні сформованості мовленнєвої компетентності студентів технічного вищого навчального закладу в процесі вивчення іноземних мов : зб. наук. праць І Міжнар. наук.-практ. конф. Переяслав-Хмельницький,2012. С.173–174. URL: http://oldconf.neasmo.org.ua/node/758 (дата звернення 02.06.2018).
Нагорнюк Л.Є. Критерії сформованості іншомовної комунікативної компетенції майбутнього журналіста. URL: http://www.pdaa.edu.ua/np/pdf/83.pdf (дата звернення 02.06.2018).
Пальчикова О.О.Крос-культурна компетентність у навчанні української мови як іноземної. Філологічні студії: Науковий вісник Криворізького національного університету. Кривий Ріг : ТОВ “ОКТАН-ПРИНТ”, 2012. Вип.8. С.319–326.
Повесьма Н.В. Развитие социальнойкомпетентности будущих специалистов железнодородного транспорта в вузе : дис. ... канд. пед. наук :13.00.08. Челябинск, 2011. 224с.
Практикум з методики викладання української мови в загальноосвітніх закладах : модульний курс : посібник для студентів пед. університетів та інститутів / за ред. М.І. Пентилюк. Київ : Ленвіт, 2011. 336 с.
Пригожина К.Б. Критерии оценки качества подготовки бизнесменов к межкультрной коммуникации. Вестник Московского государственного лингвистического университета.Вып.3 (609). 2011. С.157−165.
Пряжников Н.С. Психологический смысл труда: учеб. пособ. к курсу “Психология труда и инж. психология”. акад. пед. и соц. наук ; Моск. психол.-соц. ин-т. Москва : Ин-т практ. психологии ; Воронеж : НПО “МОДЭК”, 1997. 351 с.
Самойленко Н.Б. Теоретичні та методичні засади формування міжкультурної компетентності майбутніх фахівців гуманітарного профілю у вищих педагогічних навчальних закладах : автореф. дис. ...д-ра пед. наук : 13.00.04. Київ, 2014. 40 с.
Словник української мови : в 11-и т. / за ред. І.К.Білодіда. Київ : Наук.думка, 1973. 840 с.
Тернопільська В.І., Дерев’янко О.В. Визначення критеріїв сформованості професійної компетентності майбутніх гірничих інженерів. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки. 2010. Вип.31. С. 264–267.
Хіценко Л.І. Критерії, показникита рівні сформованості соціокультурної компетентності. Педагогічні науки :зб. наук. праць.2016. Вип.LXXIV.Т.1. С.145−150.
Чумак Л.В. Полікультурне виховання учнів середніх (5-8) класів вумовах родинно-шкільного освітнього простору : автореф. дис. ...канд. пед. наук : 13.00.07. Тернопіль, 2011. 20 с.