Українська мова: критерії, показники, рівні сформованості міжкультурної компетентності міжкультурної комунікації студентів-іноземців

Автор(и)

  • Світлана Костюк

DOI:

https://doi.org/10.31812/filstd.v19i0.2329

Ключові слова:

міжкультурна комунікація, міжкультурна компетентність, критерії, показники, рівні сформованості міжкультурної компетентності, українська мова як іноземна

Анотація

Статтю присвячено проблемі визначення критеріїв, показників та рівнів сформованості міжкультурної компетентності міжкультурної комунікації студентів-іноземців у процесі навчання української мови. Проаналізовано погляди науковців щодо структури міжкультурної компетентності, виокремлено критерії сформованості міжкультурної компетентності студентів-іноземців, показники задля коректного оцінювання рівня сформованості міжкультурної компетентності міжкультурної комунікації.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 216 / PDF downloads: 145

Посилання

Бакум З.П., Пальчикова А.А. Роль языковой картины мира в обучении иностранных студентов украинскому языку. Acta humanistica et scientifica universitatis sungio kiotiensis: материалы докладов и сообщений Международного форума “Социокультурные и филологические аспекты в образовательном и научном контексте”. Киото : “TanakaPrint”, 2014. С.60–63.

Блощинський І.Г. Обґрунтування критеріїв і показників ефективності процесу формування адекватної самооцінки курсантів у навчальному процесі ВВЗО. Наукові записки. Вінниця : ВАТ “Віноблдрукарня”. 2001. Вип. 4. С.74–76.

Булах І.Є. Сучасні підходи до встановлення критерію “склав/не склав”у системі американських медичних ліцензійних іспитів. Педагогіка і психологія.1997. No3. С.230–236.

Верещагін Е.М., Костомаров В.Г. Язык и культура : Лингвострановедение в преподавании русского языка как иностранного. 4-е изд. Москва: Рус. яз., 1990. 246 с.

Дирда І.А. Критерії, показники та рівні розвитку полікультурної компетентності студентів-іноземців у процесі навчання української мови. Філологічні студії : Науковий вісник Криворізького державного педагогічного університету: зб.наук. праць. 2017. Вип.16. С.459–465.

Зозуля І.Є. Полікультурне виховання іноземних студентів вищих технічних навчальних закладів : автореф. дис. ...канд. пед. наук : 13.00.07. Вінниця, 2012. 21 с.

Зуєнко Н.О. Критеріально-рівневий підхід до формування міжкультурної комунікативної компетентності студентів-філологів. Актуальні проблеми педагогіки, психології та професійної освіти. 2015. Т.1. No2. С.64−69.

Костюк С.С. Розвиток компетентностей міжкультурної комунікації студентів-іноземців на основному етапі навчання української мови : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02. Кривий Ріг, 2018. 22 с.

Лапіна В.О. Критерії, дескриптори та рівні сформованості мовленнєвої компетентності студентів технічного вищого навчального закладу в процесі вивчення іноземних мов : зб. наук. праць І Міжнар. наук.-практ. конф. Переяслав-Хмельницький,2012. С.173–174. URL: http://oldconf.neasmo.org.ua/node/758 (дата звернення 02.06.2018).

Нагорнюк Л.Є. Критерії сформованості іншомовної комунікативної компетенції майбутнього журналіста. URL: http://www.pdaa.edu.ua/np/pdf/83.pdf (дата звернення 02.06.2018).

Пальчикова О.О.Крос-культурна компетентність у навчанні української мови як іноземної. Філологічні студії: Науковий вісник Криворізького національного університету. Кривий Ріг : ТОВ “ОКТАН-ПРИНТ”, 2012. Вип.8. С.319–326.

Повесьма Н.В. Развитие социальнойкомпетентности будущих специалистов железнодородного транспорта в вузе : дис. ... канд. пед. наук :13.00.08. Челябинск, 2011. 224с.

Практикум з методики викладання української мови в загальноосвітніх закладах : модульний курс : посібник для студентів пед. університетів та інститутів / за ред. М.І. Пентилюк. Київ : Ленвіт, 2011. 336 с.

Пригожина К.Б. Критерии оценки качества подготовки бизнесменов к межкультрной коммуникации. Вестник Московского государственного лингвистического университета.Вып.3 (609). 2011. С.157−165.

Пряжников Н.С. Психологический смысл труда: учеб. пособ. к курсу “Психология труда и инж. психология”. акад. пед. и соц. наук ; Моск. психол.-соц. ин-т. Москва : Ин-т практ. психологии ; Воронеж : НПО “МОДЭК”, 1997. 351 с.

Самойленко Н.Б. Теоретичні та методичні засади формування міжкультурної компетентності майбутніх фахівців гуманітарного профілю у вищих педагогічних навчальних закладах : автореф. дис. ...д-ра пед. наук : 13.00.04. Київ, 2014. 40 с.

Словник української мови : в 11-и т. / за ред. І.К.Білодіда. Київ : Наук.думка, 1973. 840 с.

Тернопільська В.І., Дерев’янко О.В. Визначення критеріїв сформованості професійної компетентності майбутніх гірничих інженерів. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки. 2010. Вип.31. С. 264–267.

Хіценко Л.І. Критерії, показникита рівні сформованості соціокультурної компетентності. Педагогічні науки :зб. наук. праць.2016. Вип.LXXIV.Т.1. С.145−150.

Чумак Л.В. Полікультурне виховання учнів середніх (5-8) класів вумовах родинно-шкільного освітнього простору : автореф. дис. ...канд. пед. наук : 13.00.07. Тернопіль, 2011. 20 с.

Downloads

Опубліковано

2019-05-23

Як цитувати

Костюк, С. (2019). Українська мова: критерії, показники, рівні сформованості міжкультурної компетентності міжкультурної комунікації студентів-іноземців. Філологічні студії: Науковий вісник Криворізького державного педагогічного університету, 19, 157–177. https://doi.org/10.31812/filstd.v19i0.2329

Номер

Розділ

Методика викладання мов