Content, forms and methods of forming professional orientation of high school students in terms of specialized schools

Authors

  • Ольга Бондаренко

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2775

Keywords:

professional orientation, professional self-profile training, profile school, career-oriented work

Abstract

Bondarenko О. V. Content, forms and methods of forming professional orientation of high school students in terms of specialized schools.

In the article the content of professional orientation seniors are considered forms and methods of formation. Based on the theoretical study and practical generalization of the problem, the author identified the factors that affect performance career-oriented work in specialized schools.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 103 / PDF downloads: 87

References

1. Адаменко О. В. Проблеми диференційованого і профільного навчання у вітчизняній педагогіці другої половини ХХ століття / О. В. Адаменко // Наук. зап. Сер. Педагогіка і психологія / Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. – Вінниця, 2004. – No 11. – С. 68–72.
2. Браташ О. Проблеми і розвиток вищої гірничої освіти [Електронний ресурс] / О. Браташ. – Режим доступу: http://ea.dgtu.donetsk.ua:8080/jspui/ bitstream/ 123456789/ 7279/1
3. Коломієць М. Проблема підготовки класного керівника до організації профорієнтаційної роботи / М. Коломієць // Проблеми підготовки сучасного вчителя: наук.-метод. зб. – Умань, 2013. – No 7. – С. 176–182.
4. Концепція державної системи професійної орієнтації населення [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/842-2008
5. Мантуленко С. В. Формування готовності майбутніх учителів географії до профільного навчання старшокласників: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Світлана Вікторівна Мантуленко. – Кривий Ріг, 2014. – 253 с.
6. Побірченко Н. А. Організаційно-психологічні умови професійної орієнтації в загальноосвітній школі / Н. А. Побірченко, І. Б. Марченко // Проблеми сучасної психології: зб. наук. праць К-ПНУ імені Івана Огієнка, Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України – 2009. – Вип. 6.– Ч. 2. – С. 175–185.
7. Положення про професійну орієнтацію молоді, яка навчається // Інформаційний збірник Міністерства освіти України. – К. 1995. – No 15. – С. 2–7.
8. Професія. Кар’єра. Успіх / [Автори- упоряд. : Лях Т. Л., Малієнко Ю. М., Троценко Н. Є., Цюман Т. П., Шеламкова А. М.]; за
ред. Т. П. Цюман. – К. : Основа-Принт, 2010. – 132 с.
9. Профільне навчання в старшій школі: шляхи розвитку: [наук.-доп. бібліогр. покажч.]. Вип.1 / АПН України. ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського; уклад.: Л. О. Пономаренко, Л. І. Ніколюк, Л. І. Самчук, І. М. Каневська [Електронний ресурс]. – К., 2004. – 163 с. – Режим доступу: http://www.dnpb.gov.ua/ datas/upload/files/320849870.pdf

Published

11-12-2014

How to Cite

Бондаренко, О. (2014). Content, forms and methods of forming professional orientation of high school students in terms of specialized schools. Educational Dimension, 43, 129–132. https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2775

Issue

Section

Obsolete8

Most read articles by the same author(s)