Information and communication technology as a motivating factor in learning graphic disciplines
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2851Keywords:
engineer, graphic disciplines, information and communication technolog, motivation, design and engineering expertiseAbstract
Tsvirkun L. O. Information and communication technology as a motivating factor in learning graphic disciplines.
The possibilities of information and communication technologies that increase the attention and enthusiasm for learning graphic disciplines due to the visibility and visualization, it is found that the performance of the tasks of modeling, engineering and graphic works and educational projects with the help of modern graphics software enhances motivation in graphic preparation.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 111
/ PDF downloads: 102
References
1. Асеев В. Г. Мотивация поведения и формирование личности / В. Г. Асеев. – М. : Мысль, 1976. – 158 с.
2. Джеджула О. М. Теорія і методика графічної підготовки студентів інженерних спеціальностей вищих навчальних закладів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / О. М. Джеджула. – Тернопіль, 2007. – 44 с.
3. Дикова Т. В. Информационные технологии как способ активизации познавательной деятельности студентов / Т. В. Дикова // Информационно-коммуникационные технологии в подготовке учителя технологии и учителя физики: материалы науч.-практ. конфер., 7–9 апреля 2010 г. : [в 2-х ч. / отв. ред. А. А. Богуславский]. – Коломна : Из-во МГСГИ, 2010. – Ч. ІІ. – С. 38–41.
4. Закон України «Про Національну програму інформатизації» No 74/98-ВР від 04.02.1998р. / Президент України. – Режим доступу : laws/show/74/98-вр.
5. Кудрявцев Е. М. КОМПАС-3 D V7. Найбільш повне руководство / Е. М. Кудрявцев. – М. : ДМК Пресс, 2006. – 664 с.
6. Молочков В. П. Формирование графической культуры будущих учителей на основе использования информационных технологий обучения : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / Молочков Владимир Петрович. – Великий Новгород, 2004 – 152 с.
7. Хекхаузен X. Мотивация и деятельность / X. Хекхаузен. – М. : Педагогика, 1986. – 408 с.
2. Джеджула О. М. Теорія і методика графічної підготовки студентів інженерних спеціальностей вищих навчальних закладів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / О. М. Джеджула. – Тернопіль, 2007. – 44 с.
3. Дикова Т. В. Информационные технологии как способ активизации познавательной деятельности студентов / Т. В. Дикова // Информационно-коммуникационные технологии в подготовке учителя технологии и учителя физики: материалы науч.-практ. конфер., 7–9 апреля 2010 г. : [в 2-х ч. / отв. ред. А. А. Богуславский]. – Коломна : Из-во МГСГИ, 2010. – Ч. ІІ. – С. 38–41.
4. Закон України «Про Національну програму інформатизації» No 74/98-ВР від 04.02.1998р. / Президент України. – Режим доступу : laws/show/74/98-вр.
5. Кудрявцев Е. М. КОМПАС-3 D V7. Найбільш повне руководство / Е. М. Кудрявцев. – М. : ДМК Пресс, 2006. – 664 с.
6. Молочков В. П. Формирование графической культуры будущих учителей на основе использования информационных технологий обучения : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / Молочков Владимир Петрович. – Великий Новгород, 2004 – 152 с.
7. Хекхаузен X. Мотивация и деятельность / X. Хекхаузен. – М. : Педагогика, 1986. – 408 с.
Downloads
Published
13-11-2014
How to Cite
Цвіркун, Л. (2014). Information and communication technology as a motivating factor in learning graphic disciplines. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 42, 292–297. https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2851
Issue
Section
Obsolete6
License
Copyright (c) 2014 Людмила Цвіркун
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.