Stages of implementation of educational dialogue into the process of learning foreign languages by future miners

Authors

  • Зінаїда Бакум
  • Вікторія Лапіна

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2856

Keywords:

educational dialogue, speech competence, stages of entering a dialogue

Abstract

Bakum Z. P., Lapina V. O. Stages of implementation of educational dialogue into the process of learning foreign languages by future miners.

The article describes the stages of introduction an educational dialogue into the process of learning foreign languages as means of forming speech competence of technical specialties students (future miners’ competence); researches specifics of four levels of educational dialogue (basic, intermediate,upper-intermediate and advanced); contains practical recommendations, which will help to avoid mistakes in dialogic learning organization.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 97 / PDF downloads: 109

References

1. Бакум З. П. Теоретико-методичні засади навчання фонетики української мови в гімназії: [монографія] / Зінаїда Павлівна Бакум. − Кривий Ріг : Видавничий дім, 2008. − 338 с.
2. Песняева Н. А. Учебный диалог как средство развития речевой деятельности младших школьников : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Наталья Александровна Песняева. − Москва, 2004. − 214 с.
3. Сімкова І. О.Комплекс вправ для формування професійно орієнтованої мовленнєвої компетенції в діалогічному мовленні у студентів інженерних спеціальностей / І. О. Сімкова // Іноземні мови. – 2009. – No 3. – С. 23–26.

Published

08-05-2014

How to Cite

Бакум, З., & Лапіна, В. (2014). Stages of implementation of educational dialogue into the process of learning foreign languages by future miners. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 41, 8–14. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2856

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy