DIDACTIC CONDITIONS OF ENSURING THE EMOTIONALITY OF STUDENTS 'EDUCATION DURING THE STUDY OF THE COURSE "HISTORY OF PEDAGOGY"

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4774

Keywords:

emotion, feeling, emotion of teaching, didactic conditions, emotional background of studies, individual approach

Abstract

In the article the didactic aspect of the problem  of providing emotion of teaching students is beign studied. Pedagogical sense of the notion "teaching emotion" has been theoretically substantiated and experimentally tesyed.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • S. M. Shcherbyna, Kryvyi Rih State Pedagogical University

    Candidate of Pedagogical Sciences (PhD), Associate Professor

  • I.Yu. Shcherbyna, Kryvyi Rih State Pedagogical University

    Candidate of Pedagogical Sciences (PhD), Associate Professor

References

Бурлачук Л, Ф. Словарь-справочник по психодиагностике / Л. Ф. Бурлачук С. М. Морозов. - СІЖ: Питер, 2001. - 517с.

Ильин Е. П. Эмоции и чувства / Евгений Петрович Ильин. - СПб.: Питер, 2001. - 752 с.

Фридман Л. М. Педагогический опыт глазами психолога / Лев Маркевич Фридман. - М.: Просвещение, 1987. - 224 с.

Чебыкин А. Я. Диагностика социально-психологических особенностей эмоциональной сфери личности / Александр Яковлевич Чебыкин // Эмоциональная регуляция учебной деятельности. - М.: АН СССР, 1988. - С. 238-244.

Шпак М. Емоційность навчання учнів / Марія Шпак // Шлях освіти. - 2003. - № 3. - С.37-41.

Шпак М. М. В. О. Сухомлинський про емоційність навчання молодших школярів // Педагогіка Василя Сухомлинського на зламі епох: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції та 5-их Всеукраїнських педагогічних читань «Василь Сухомлинський і сучасність». - Київ - Кіровоград, 1999. - С. 137-139.

Щукина Г. И. Педагогические проблемы формирования познавательных интересов учащихся / Галина Ивановна Щукина. - М.: Педагогика, 1988. - 208 с.

Published

14-01-2014

Issue

Section

Current issues of modern secondary school_

How to Cite

DIDACTIC CONDITIONS OF ENSURING THE EMOTIONALITY OF STUDENTS ’EDUCATION DURING THE STUDY OF THE COURSE "HISTORY OF PEDAGOGY". (2014). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 31, 439-448. https://doi.org/10.31812/educdim.4774

Most read articles by the same author(s)