CONTENT OF SUBJECTS OF THE AESTHETIC CYCLE OF THE MAIN NEVER AS A MEANS OF AESTHETIC EDUCATION VALUES OF SCHOOLCHILDREN

Authors

  • O.V. Kovalska ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5069

Abstract

The article pays attention to the artistic education of schoolchildren, by the means of art, as well as to the analysis of subjects of aesthetic cycle. (literature, music, and art).

Downloads

Download data is not yet available.

References

Дмитриева Л.Г., Черноивашенко И.М. Методика музыкального воспитания в школе. - М: Просвещение, 1989 - 11 с.

Естетичне виховання в школі. - К: Радянська школа. 1985.

Кабалевский Д.Б. Прекрасное побуждает доброе. - М:. 1973 - 141 с.

Комарова A.I. Естетична культура особистості. - К: Вища школа, 1988 - 11 с.

Логинова В.И. Дошкольная педагогика. - М: 1988 - 257 с.

Програми середньої загальноосвітньої школи. Образотворче мистецтво 5-7 класи. - К: Радянська школа - 1990.

Чайковская В.И. О целостности этико-эстетического воздействия литературы на молодежь. Искусство и эстетическое воспитание молодежи. - М: Наука, 1981 - 122 с.

Published

26-12-2002

Issue

Section

Articles

How to Cite

CONTENT OF SUBJECTS OF THE AESTHETIC CYCLE OF THE MAIN NEVER AS A MEANS OF AESTHETIC EDUCATION VALUES OF SCHOOLCHILDREN. (2002). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 4, 45-50. https://doi.org/10.31812/educdim.5069

Most read articles by the same author(s)