CURRENT STATE OF THE PROBLEM OF FORMATION CULTURES OF COMMUNICATION OF THE FUTURE TEACHERS BY DIALOGICAL MEANS LEARNING SITUATIONS

Authors

  • O.V. Lysevych ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5446

Abstract

The article deals with the various problems and aspects of communicational culture formation in dialogue training studying situation of professional orientation.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Баженова Л. Професійне самовдосконалення педагога // Психолог.- 2002.- №16.- С. 13-15.

Батищев Г.С. За воспитание, но другодоминантное // Вестник высшей школы.- 1989.- №11.- С. 35-38.

Болюбаш Я. Державна програма “Вчитель” - поступ назустріч учителю: Освіта XXI ст // Рідна школа. - 2002.- №12.- С. 3-6.

Бурман Л. Формування діалогічних умінь студентів через залучення їх до активного навчального діалогу // Педагогіка вищої та середньої школи: 36. наук, праць.- Вип.4.- Кривий Ріг, 2002.- С. 103-110.

Гаврилюк 3. Гуманістичні засади процесу формування комунікативної культури майбутніх вчителів // Педагогіка вищої та середньої школи- Вип.З.- Кривий Ріг, 2001.- С. 30-36.

Глузман А. Да зравствует университет: Особенности современного высшего образования за рубежом // Гуманітарні науки.- 2003.- №12.- С. 54-60.

Державна програма “Вчитель” // Освіта України.- 2002. - 2 квітня. - С. 1-8.

Леонтьев О.О. Педагогическое общение.- М.: Знание, 1979.

Щербак О. Педагог професійної школи: пошук сучасних підходів // Освіта.- 2003,- 24-31 грудня. - С.З.

Корсак К., Поживілова О. Оцінювання якості роботи вищої школи: світової тенденції і національні традиції // Науковий світ.- 2002.- №12. - С. 8-9.

Кузь В.Г. Учитель, школа - пріоритети XXI ст.// Педагогіка і психологія.- 2002. - №1-2.- С. 11-19.

Процес обучения в высшей школе: Учебное пособие / Л.В. Кондрашова.- Кривой Рог: ИВИ, 2000.

Published

05-09-2004

Issue

Section

Training of future teachers in the system of personality-oriented learning

How to Cite

CURRENT STATE OF THE PROBLEM OF FORMATION CULTURES OF COMMUNICATION OF THE FUTURE TEACHERS BY DIALOGICAL MEANS LEARNING SITUATIONS. (2004). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 8, 155-160. https://doi.org/10.31812/educdim.5446

Most read articles by the same author(s)