DIAGNOSING STUDENTS' READYNESS TO EDUCATIONAL PRACTICE

Authors

  • S.P. Bilokonnyy ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6579

Abstract

In the article the problem of readiness of students o f peduniversits is examined to implementation of professional activity in the conditions of modern school.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології. - К.: Академвидав, 2004. - 352 с.

Дьяченко М.И., Кандыбович JI.A. Психология высшей школы. - Минск: Изд.: БГУ, 1978. - 320 с.

Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность. - М.: Политиздат, 1977. - 304 с.

Педагогічна майстерність / За ред. І.А. Зязюна. - К.: Вища школа, 2004. - 422 с.

Професійне становлення майбутнього вчителя: монографічний оглад / За ред. Л.В. Кондрашової. - Кривий Ріг: Видав, дім, 2006. - 327 с.

Рубинштейн С.Л. Проблемы общей психологии. - М.: Педагогика, 1973. - 423 с.

Сборник методов диагностики и способов формирования профессиональных качеств личности будущего учителя / Под ред. Л.В. Кондрашовой. - Кривой Рог: КДПИ, 1993. - 149 с.

Published

12-06-2008

Issue

Section

Articles

How to Cite

DIAGNOSING STUDENTS’ READYNESS TO EDUCATIONAL PRACTICE. (2008). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 20, 169-178. https://doi.org/10.31812/educdim.6579

Most read articles by the same author(s)