COMPETENCE APPROACH TO FORMATION OF PROFESSIONAL AND PEDAGOGICAL CULTURE OF THE FUTURE SPECIALISTS

Authors

  • I.O. Palshkova South Ukrainian National Pedagogical University named after K.D. Ushinsky , Південноукраїнський педагогічний університет ім. К.Д. Ушинського

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6760

Abstract

In article problems of the competent approach in formation professionally-pedagogical culture of the future teachers are considered.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Грехнев B.C. Культура педагогического общения: Кн. для учителя. - М.: Проссвещение, 1990 - 144 с.

Гриньова В.М. Формування педагогічної культури майбутнього вчителя (теоретичний та методичний аспекти). - Харків, 1998.- 300 с.

Елканов С.Б. Профессиональное самовоспитание учителя. - М.: Просвещение, 1986 - 143 с.

Леонтьев A.A. Психология общения.-2-е изд., перераб. й доп. - М., 1997. - 48 с.

Лупьян Л.H. Барьеры общения, конфликты, стрес. - Липецк, 1986.

Хоружа Л.Л. Етична компетентність майбутнього вчителя початкових класів: Теорія і практика. - K.: Преса України, 2003.- 320 с.

Сластенин В.А., Г.И. Чижакова. Введение в педагогическую аксеологию.- М.: Академия, 2003. - 192 с.

Сластенин В.А., Шутенко А.И. Профессиональное самосознание учителя // Magister. - 1995. - № 3. - C. 52-58.

Published

16-10-2008

Issue

Section

Theoretical and methodological support of the processes of competence formation

How to Cite

COMPETENCE APPROACH TO FORMATION OF PROFESSIONAL AND PEDAGOGICAL CULTURE OF THE FUTURE SPECIALISTS. (2008). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 22, 46-51. https://doi.org/10.31812/educdim.6760

Most read articles by the same author(s)