SITUATIONAL TASKS AS A MEANS OF FORMING STUDENTS' COMMUNICATION SKILLS

Authors

  • L.S. Tsofal ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6737

Abstract

The article deals with the problem of using situational tasks as a means of forming students' communicative competence in the Ukrainian language teaching classroom.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Лещенко Г.О. Система ситуативних завдань до уроків розвитку зв’язного мовлення (5 кл.) // Українська мова і література в школі. - 2004. - №5. - С. 13-16.

Панова Л.С. Обучение иностранному язьїку в школе: Пособие для учителей. - К.: Рад. пік., 1989. - 144 с.

Пентилюк М.І. Наукові засади комунікативної спрямованості в навчанні рідної мови // Українська мова і література в школі. - 1999. №3. - С. 8-10.

Шевцова Л. Був такий випадок... // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. - 2001. - №2. - С. 114-119.

Шевцова Л. Дидактична суть ситуативних завдань // Дивослово. 2002. - №6. - С. 30-43.

Published

01-09-2008

Issue

Section

Articles

How to Cite

SITUATIONAL TASKS AS A MEANS OF FORMING STUDENTS’ COMMUNICATION SKILLS. (2008). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 21, 440-444. https://doi.org/10.31812/educdim.6737

Most read articles by the same author(s)