Розвивальний потенціал педагогічного спілкування у вимірах освітнього простору
DOI:
https://doi.org/10.31812/psychology.v5i.7398Ключові слова:
розвивальний потенціал педагогічного спілкування у вимірах освітнього просторуАнотація
Характер сучасного інформаційного суспільства детермінований процесами соціального діалогу, зокрема – вимірами активної комунікації, яку можна розглядати як інтенсифікацію наявних комунікативних інтенцій, переведення їх у більш технологічну форму (із залученням засобів мовного коду та інших семіотичних систем), що декларує досягнення прогнозованого результату на відміну від випадкового процесу [9, с.19]. «Дієва участь особистості у різнорівневих ситуаціях взаємодії із іншими «Я», – наголошує С.О.Мусатов, – …уявляються у цьому вимірі особистості ключовими для неї подіями індивідуальної долі» [6, с.54]. У даному контексті мовлення особистості трансформується у форму поведінки, що зумовлює регулювання суб’єктивних станів мовної особистості (не лише як носія мовної компетентності, але й як носія інтелектуальної здатності створювати нові знання на підставі накопиченого досвіду) на засадах узгодження мовлення із дійсністю, залучення фонду знань співрозмовників, використання різного роду установок та конвенцій у комплексі реалізації комунікативної компетенції суб’єктів взаємодії. У площині означеного не викликає сумнівів системоутворювальний характер комунікативного виміру буття людини (Т.П.Архипович, Г.Я.Буш, З.А.Гетьман, С.О.Мусатов, Г.Г.Почепцов та ін.) у її індивідуальному (прагматичному) та теоретичному (онтологічному) зрізах.
Metrics
Посилання
Бахтин М.М. Естетика словесного творчества : монография / Михаил Михайлович Бахтин. – М.: Искусство, 1979. – 420 с.
Бахтин М.М. Автор и герой : К философским основам гуманитарных наук / Михаил Михайлович Бахтин. – СПб.: Азбука, 2000. – 336 с.
Бацевич Ф.С. Основи комунікативної лінгвістики : підручник / Ф. С. Бацевич. – К.: Академія, 2004. – 344 с. (Серія: Альма-матер)
Бубер М. Веление Духа: Избранные произведения / М. Бубер ; ред. и сост. Н. Файнгольд.– Иерусалим.: Изд. Р.Портной, 1981. – 360 с.
Дьяконов Г.В. Основы диалогического подхода в психологической науке и практике : монография / Геннадий Витальевич Дьяконов. – Кировоград : РИО КГПУ им.В.Винниченко, 2007. – 847 с.
Інтегративно-особистісний підхід у психологічній науці та практиці : монографія / [Г.О. Балл, О.В. Губенко, О.В. Завгородня та ін.] ; за ред. Г.О.Балла. – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2012. – 206 с.
Леонтьев А.Н. Педагогическое общение. Новое в жизни, науке, технике. / А.Н. Леонтьев // Педагогика и психология. – 1979. – № 1. – С. 3–11.
Матюшкин А.М. Мышление, обучение, творчество : монография / Алексій Михайлович Матюшкин – М.: Издательство Московського психолого-социального института; Воронеж: Издательство НПО «МОДЭК», 2003. – 720 с. (Серия «Психологи Отечества»)
Почепцов Г.Г. Теория коммуникации / Георгий Георгиевич Почепцов – М.: Рефл-бук, К.: Ваклер – 2003. – 656 с.
Реан А.А. Психология и педагогика / А.А. Реан, Н. В. Бордовская, С. И. Розум. – СПб.: Питер, 2009. – 432 с. – (Серия «Учебное пособие»).