EMOTIONAL FACTOR OF STUDENT LEARNING: CONTENT, STRUCTURE AND SIGNIFICANCE IN SECURITY QUALITIES OF EDUCATION

Authors

  • Yu.O. Saunova Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6964

Keywords:

emotional factor of instruction, emotions, motives, structure of motive of personality

Abstract

The article deals with the problem of the emotional factor of instruction structure and essence. Author defines the notion emotional factor of instruction establishes the significance of emotional factors at the guaranteeing quality of the modern education.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 110 / PDF downloads: 60

References

Анохин П.К. Змоции. БМЗ. - Т. 35

Изарт К.Е. Змоции человека. - М., 1980.

Коломинский Я.Л. Человек: Психология; Книга для учашихся старших классов. - М., Просвещенне, 1986.

Кондрашова Л.В. Гармонізація інтелектуального та емоційного факторів навчання у забезпеченні якості освіти учнів. — Кривий Ріг, 2008. - 274 с.

Максименко С.Д Обшая психология. - М., 2000.

Рейковский Я. Экспериментальная психология эмоций. - М.: Прогресе, 1979.

Симонов П.В. Высшая нервная деятельность человека. Мотивационно-эмоциональные аспекты. - М., Наука, 1975.

Шадриков В.Д. Введение в общую психологию: Эмоции и чувства. - М., Логос, 2002.

Published

23-06-2009

How to Cite

Saunova, Y. (2009). EMOTIONAL FACTOR OF STUDENT LEARNING: CONTENT, STRUCTURE AND SIGNIFICANCE IN SECURITY QUALITIES OF EDUCATION. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 25, 492–499. https://doi.org/10.31812/educdim.6964

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy

Most read articles by the same author(s)