THE ROLE OF IDENTIFICATION IN THE PROCESS OF PERSONAL SELF-DEVELOPMENT
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4984Keywords:
self-awareness, self-development, self-knowledge, identificationAbstract
The article discusses the concept of self-development defined a mechanism of identification in the process of self-identity; investigated the influence of features of today's students to identify their aspirations for self-development.
Downloads
Metrics
References
Абульханова-Славская К. А. Деятельность и психология личности / К.А. Абульханова-Славская. - М. : Наука, 1980. - 334 с.
Кондратьев П. В. Особенности и факторы саморазвития личности учителя на этапе зрелого возраста : автореферат дис. канд. психол. наук / 19.00.07. - М, 2007. - 26 с.
Левицький В. С. Ідентифікація як спроба віднайти себе / В.С. Левицький // Наука. Релігія. Суспільство., 2008. - № 1. - С.66-72.
Маралов В. Г. Основы самопознания и саморазвития : учебн.пособие / В.Г. Маралов. - М. : Издательский центр «Академия», 2004. - 256 с.
Мухина В. С. Проблемы генезиса личности / В.С. Мухина. - М., 1985. - 104 с.
Румянцева Т.В. Психологическое консультирование: диагностика отношений в паре / Т.В. Румянцева. - СПб., 2006. - С. 82-103.
Слободчиков В. И. Психология человека / В.И. Слободчиков, Е.И. Исаев. - М., 1995
Столин В. В. Самосознание личности / В.В. Столин. - М. : Изд-во Моск. ун-та, 1983. - 284 с.
Фетискин Н. П. Социально-психологическая диагностика развития личности и малих групп / Н.П. Фетискин, В.В. Козлов, Г.М. Мануйлов. - М. : Изд-во Института Психотерапии, 2002. - 490 с.
Чобітько М.Г. Самовдосконалення студентів - майбутніх вчителів у процесі особистісно-орієнтованої професійної підготовки / М.Г. Чобітько // Педагогіка і психологія. - 2004. - № 1 (42). - С. 57-69.
Шиловська О. М. Психологічні особливості породження наративу як засобу саморозвитку особистості: автореф. дис. канд. психол. наук / О.М. Шиловська : 19.00.01 - К., 2003. - 22 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 Yu.A. Volkova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.