Роль соціальної компетентності у розвитку соціальної відповідальності учнів у мікросередовищі

Автор(и)

  • Ольга Миколаївна Василенко Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2435

Ключові слова:

соціальний, компетентність, співробітництво, відповідальність, обов’язок, принцип субсидіарності, мікросередовище

Анотація

Василенко О. М. Роль соціальної компетентності у розвитку соціальної відповідальності учнів у мікросередовищі.

У статті на основі аналізу сучасних досліджень розглядається соціальна відповідальність як механізм соціальної компетентності, що сприяє співробітництву в групі на основі обізнаності про соціально-правові норми співпраці, готовності виконувати обов’язок та нести відповідальність за свої дії. Автор уточнює вміння, що забезпечує формування соціальної компетентності учнів, розкриває значення принципу субсидіарності у розвитку соціальної відповідальності учнів на основі формування певної рефлексивної позиції учнів із використанням прийомів формування відповідальності за свої вчинки. Доведено, що якість оволодіння соціальною компетентністю учнями сприяє відтворенню та розвитку соціальної відповідальності на індивідуальному і мікросередовищному рівнях.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 76 / PDF downloads: 135

Біографія автора

Ольга Миколаївна Василенко, Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

1. Звєрєва І. Д. Про організацію допомоги молоді Німеччини: структура та завдання / І. Д. Звєрєва // Довіра і надія. – 1994. – No3. – С. 31–33.
2. Кравченко А. А. Свобода і відповідальність як умова саморозвитку особистості в освіті / А. А. Кравченко // Нова парадигма : [журнал наук. праць] / гол. ред. В. П. Бех; Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова; творче об’єднання «Нова парадигма». – Вип. 114. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013. – С. 42–50.
3. Куниця Т. Ю. Виховання відповідальної поведінки в учнів 7–8-х класів загальноосвітньої школи : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 – теорія і методика виховання / Куниця Тетяна Юріївна. – Київ, 2008. – 23 с.
4. Левківський М. В. Критерії та рівні розвитку відповідального ставлення до праці / М. В. Левківський // Рідна школа. – 1993. – No 11–12. – С. 54–56.
5. Панченко Т. В. Принцип субсидіарності в сучасному демократичному розвитку: [монографія] / Т. В. Панченко. – Харків : Майдан, 2011. – 361 с.
6. Пономарьов О. С. Відповідальність в системі професійної компетентності фахівця : [навч.-метод, посіб.] / О. С. Пономарьов, М. К. Чеботарьов. – Xарків : Підручник НТУ «ХПІ», 2012. – 220 с.
7. Рижанова А. О. Розвиток соціальної суб’єктності та принцип субсидіарності соціально-педагогічної діяльності / А. О. Рижанова // Педагогіка та психологія: [зб. наук. праць] / за заг. ред. академіка І. Ф. Прокопенка, проф. С. Т. Золотухіної. – Харків : Вид-во ТОВ «Щедра садиба плюс», 2015. – Вип.48. – 260 с.
8. Субсидіарність // Соціальна робота. Короткий енциклопедичний словник. – Київ : ДЦССМ, 2002. – Кн. 4. – С. 460.
9. Федорченко Т. Є. Соціально-педагогічні засади профілактики девіантної поведінки школярів в умовах соціокультурного середовища : дис.доктора пед. наук : спец. 13.00.05; Держ. заклад «Луган. нац. ун-т ім.. Тараса Шевченка» / Тетяна Євгенівна Федорченко. – Луганськ, 2013. – 561 с.

Downloads

Опубліковано

14-01-2016

Як цитувати

Василенко, О. М. (2016). Роль соціальної компетентності у розвитку соціальної відповідальності учнів у мікросередовищі. Educational Dimension, 47, 85–90. https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2435

Номер

Розділ

Теоретико-практичні проблеми педагогіки загальноосвітньої школи