Гедоністичний складник вокального навчання підлітків
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2456Ключові слова:
вокальне навчання, гедоністичні переживання, задоволення, мистецький ідеал, насолода, підліткиАнотація
Лін Сяо. Гедоністичний складник вокального навчання підлітків.
Стаття присвячена визначенню гедоністично-аксіологічних орієнтирів вокального навчання підлітків. Звернення до означеної проблеми мотивується посиленням ролі і функцій аксіологічного складника педагогіки мистецтва, подоланням репродуктивного стилю навчання вокалу.
Наголошується на тому, що розвивальні можливості мистецької діяльності можуть бути реалізовані тільки за умови стимулювання в учнів гедоністичного ставлення до естетичних явищ. Розглянуто теоретичні основи гедоністичного імперативу особистості з філософської, соціальної та психологічної точки зору. З’ясовано, що сутність людини, яка прагне до гедоністичних переживань трансформувалася упродовж всього часу її існування.
Визначено поняття «мистецький ідеал», що включає єдність емоційного – відчуття бажаного та небажаного, інтелектуального – поняття досконалого та недосконалого, вольового – альтернативу сучасному і визначальному в суспільстві. Наголошується на співучості китайського та українського народів, їх здатності глибоко відчувати музику, особливо вокальну. Визначено необхідність виявлення ідеалів у вокальному мистецтві.
Завантаження
Metrics
Посилання
2. Барт Р. Удовольствие от текста / Р. Барт ; [пер. с фр.] // Избранные работы: Семиотика. Поэтика. – Москва : Прогресс, Универс,1999. – С. 462–518.
3. Бородай Ю. М. Эротика. Смерть. Табу / Ю. М. Бородай. – Москва : Гнозис, 1996. – 416 с.
4. Василенко Л. М. Теорія та методика вокальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва на гедоністичних засадах : дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук : 13.00.02 / Л. М. Василенко. – Київ, 2014. – 455 с.
5. Гонтаренко Н. Б. Сольное пение: секреты вокального мастерства / Н. Б. Гонтаренко. – Ростов н/Д : Феникс, 2007. – 155 с. 6. Дудка-Побережна Я. І. Унікальність співочого таланту видатного оперного майстра сцени ХХ століття Бориса Гмирі / Я. І. Дудка-Побережна // Педагогічна майстерність як система професійно- мистецьких компетентностей. – Вип 3. – Чернівці, 2011. – С.605–608.
7. Ламетри Ж. О. Сочинения / Ж. О. Ламетри ; [пер. с фр.]. – Москва : Мысль, 1983. – 509 с.
8. Марков Б. В. Философская антропология / Б. В. Марков. – СПб. : Лань, 1997. – 384 с.
9. Ортега-и-Гассет Х. Что такое философия? / Х. Ортега-и-Гассет // Ортега-и-Гассет Х. Что такое философия? – Москва : Наука, 1991. – С. 3–191.
10. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва (теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) : [монографія] / Г. М. Падалка. – Київ : Освіта України, 2008. – 274 с.
11. Пеньковский А. Б. Радость и удовольствие в представлении русского языка / А. Б. Пеньковский // Логический анализ языка. Культурные концепты. – Москва : Наука, 1991. – С. 1–55.
12. Сі Даофен. Значення народно-пісенної творчості у виконавському мистецтві Китаю / Сі Даофен // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка, 2013. – No 10 (269). – Ч. І, – С. 111–115.
13. Цзо Чжэнь-гуань. О музыкально-теоретической системе «люй» в китайской музыке / Цзо Чжэнь-гуань // Музыка народов Азии и Африки. – Вып. 4. – Москва : Сов. композитор, 1987. – С. 257–272
14. Философский энциклопедический словарь ; [гл. редакция: Л. Ф. Ильичев, П. Н. Федосеев, С. М. Ковалев, В. Г. Панов]. – Москва : Советская энциклопедия, 1983. – 840 с.
15. Фромм Э. Психоанализ и этика / Э. Фромм ; [пер. с нем.]. – Москва : ООО «Из-ва АСТ ЛТД», 1998. – 568 с.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Лін Сяо
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.