Забезпечення розвитку особистісних здібностей обдарованих і талановитих дітей в умовах сучасної школи

Автор(и)

  • Вікторія Вікторівна Сушко Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2471

Ключові слова:

інтелектуальна, академічна, творча, лідерська, художньо-виконавська та психомоторна обдарованість, пізнавальна сфера, навчально-виховний процес, психолого-педагогічний супровід

Анотація

Сушко В. В., Єльчанінова Т. М. Забезпечення розвитку особистісних здібностей обдарованих і талановитих дітей в умовах сучасної школи.

У статті розглянуті основи сучасного розуміння поняття обдарованість та особливості пізнавальної й емоційно-вольової сфери дитини з певним видом обдарованості. Акцентовано на необхідності психолого-педагогічного супроводу обдарованих учнів. Підкреслено необхідність розвивальної роботи з перших років навчання. Запропоновано рекомендації для педагогів щодо заходів з розвитку творчої особистості.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 85 / PDF downloads: 104

Біографія автора

Вікторія Вікторівна Сушко, Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди

кандидат психологічних наук, доцент

Посилання

1. Доровский А. И. Дидактические основы развития одаренности учащихся: [учеб.пособие] / А. И. Доровский. – Москва : Роспедагенство, 1998. – 210 с.
2. Заика Е. В. Об организации игровых занятий для развития мышления, воображения и памяти школьников / Е. В. Заика, Н. П. Назарова, И. А. Маренич // Вопросы психологии. – 1995. – No 1. – С. 41–45.
3. Клименюк Ю. М. Обґрунтування ролі здібностей особистості у розвитку обдарованості / Ю. М. Клименюк // Актуальні проблеми професійно-педагогічної освіти та стратегій
розвитку : [зб. наук. праць] / за заг. ред. О. А. Дубасенюк, Л. В. Калініної, О. Є. Антонової. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2006. – С. 189–191.
4. Клименюк Ю. М. Особливості навчання інтелектуально обдарованих учнів / Ю. М. Клименюк // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2007. – Вип. 33. – С. 55–57.
5. Клименюк Ю. М. Розвиток інтелектуальної обдарованості молодших школярів як передумова формування успішної особистості / Ю. М. Клименюк // Нові технології навчання.
Шляхи розвитку духовності та професіоналізму за умов глобалізації ринку освітніх послуг : [зб. наук. праць.]. – Київ – Вінниця, 2007. – Спец. вип. No 48. – Ч. 1. – С. 204–208.
6. Кульчицька О. І. Творча обдарованість, специфіка дитячої обдарованості / О. І. Кульчицька // Творча особистість у системі неперервної освіти / за ред. С. С. Сисоєвої,
О. Г. Романовського. – Харків : ХДПУ, 2000. – 436 с.
7. Одаренные дети / под. ред. М. Карне. – Мосва : Прогресс, 1991. – 384 с. 8. Психология одаренности детей и подростков / под ред. Н. С. Лейтеса. – Москва : Академия, 1996. – 416 с. 8. Серапулова Є. Виховання обдарованої дитини / Є. Серапулова // Початкова школа. – 2000. – No 2. – С. 3–5.
9. Чернишова Д. Організація роботи з обдарованими учнями // Обдарована дитина. – 2001. – No 7. – С. 4–7.
10. Янковчук М. М. Психологічна організація індивідуальної освіти та виховання обдарованих дітей / М. М. Янковчук // Практична психологія та соціальна робота. – 2008. – No 3 (108). – С. 63–66.
11. Янковчук М. М. Задатки як функціональна передумова розвитку обдарованої особистості / М. М. Янковчук // Актуальні проблеми психології: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія / [за ред. С. Д. Максименка]. – Київ : ДП «Інформаційно-аналітичне агентство», 2007. – Т. Х. – Вип. 2. – С. 651–661.
12. Янковчук М. М. Огляд досліджень впливу сім’ї на розвиток обдарованих дітей / М. М. Янковчук // Актуальні проблеми психології: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія / [за ред. С. Д. Максименка]. – Київ : ДП «Інформаційно-аналітичне агентство», 2008. – Т. Х. – Вип. 9. – С. 519–530.

Downloads

Опубліковано

23-07-2019

Як цитувати

Сушко, В. В. (2019). Забезпечення розвитку особистісних здібностей обдарованих і талановитих дітей в умовах сучасної школи. Educational Dimension, 47, 365–371. https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2471

Номер

Розділ

Інтеграція психолого-педагогічних чинників в організації навчально-виховного про