Психолінгвістична парадигма проблеми психологічного моделювання особистісних конструктів

Автор(и)

  • Наталя Миколаївна Токарева Криворізький державний педагогічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31812/psychology.v0i0.7211

Ключові слова:

мова, мовлення, мовна компетенція, мовленнєва компетентність, моделювання, дискурсивна практика, комунікативна поведінка, психолінгвістика

Анотація

У статті представлено теоретико˗методологічний огляд концептів позиціонування феноменологічних універсалій мови і мовлення у психолінгвістичних вимірах науки. Історіогенез проблеми дозволяє означити динаміку наукових поглядів на характеристики мови і мовлення, котрі забезпечують соціальні, інтелектуальні та особистісні функції людини. Розглянуто найбільш ґрунтовні теоретичні моделі породження та розгортання мовлення. Визнано, що у психолінгвістичній та когнітивній парадигмах досліджень доцільним є використання модельних уявлень щодо логіко-смислової організації мовленнєво-мисленнєвої діяльності особистості.

Metrics

PDF views
125
Jun 25 '22Jun 28 '22Jul 01 '22Jul 04 '22Jul 07 '22Jul 10 '22Jul 13 '22Jul 16 '22Jul 19 '22Jul 22 '222.0
| |
Abstract views: 172 / PDF downloads: 125

Біографія автора

Наталя Миколаївна Токарева, Криворізький державний педагогічний університет

доктор психологічних наук, завідуюча кафедри загальної та вікової психології, доцент

Downloads

Опубліковано

2022-06-24

Як цитувати

Токарева, Н. М. (2022). Психолінгвістична парадигма проблеми психологічного моделювання особистісних конструктів. Актуальні проблеми психології в закладах освіти, 8, 45–57. https://doi.org/10.31812/psychology.v0i0.7211

Номер

Розділ

Розділ I

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>