Психолінгвістична парадигма проблеми психологічного моделювання особистісних конструктів
DOI:
https://doi.org/10.31812/psychology.v0i0.7211Ключові слова:
мова, мовлення, мовна компетенція, мовленнєва компетентність, моделювання, дискурсивна практика, комунікативна поведінка, психолінгвістикаАнотація
У статті представлено теоретико˗методологічний огляд концептів позиціонування феноменологічних універсалій мови і мовлення у психолінгвістичних вимірах науки. Історіогенез проблеми дозволяє означити динаміку наукових поглядів на характеристики мови і мовлення, котрі забезпечують соціальні, інтелектуальні та особистісні функції людини. Розглянуто найбільш ґрунтовні теоретичні моделі породження та розгортання мовлення. Визнано, що у психолінгвістичній та когнітивній парадигмах досліджень доцільним є використання модельних уявлень щодо логіко-смислової організації мовленнєво-мисленнєвої діяльності особистості.
Metrics
PDF views
125
Abstract views: 172
/ PDF downloads: 125
Downloads
Опубліковано
2022-06-24
Як цитувати
Токарева, Н. М. (2022). Психолінгвістична парадигма проблеми психологічного моделювання особистісних конструктів. Актуальні проблеми психології в закладах освіти, 8, 45–57. https://doi.org/10.31812/psychology.v0i0.7211
Номер
Розділ
Розділ I