Соціалізація особистості у контексті освітнього простору: теоретичний дискурс

Автор(и)

  • Наталя Миколаївна Токарева Криворізький державний педагогічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31812/psychology.v6i.7356

Ключові слова:

соціалізація, суб’єктогенез, адаптація, інтерналізація, самодетермінація, его-ідентичність, гуманізація освіти, моделювання, діалог

Анотація

Стаття присвячена аналізу проблеми соціалізації особистості у вимірах освітньо-виховного процесу. Здійснено теоретичне узагальнення тенденцій інтерпретації поняття «соціалізація» у науковій літературі. Автор статті розглядає соціалізацію особистості як складний соціально психологічний феномен, який одночасно є процесом і результатом становлення особистості у діяльності та взаємодії з іншими людьми.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 90 / PDF downloads: 43

Біографія автора

Наталя Миколаївна Токарева, Криворізький державний педагогічний університет

кандидат психологічних наук, завідуюча кафедри загальної та вікової психології 

Посилання

Мид М. Культура и мир детства : Избранные произведения / Маргарет Мид ; [пер. с англ. и коммент. Ю. А. Асеева]. – Москва: Наука, 1988. – 455 с.

Мудрик А. В. Социализация человека : учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / А. В. Мудрик. – Москва : Издательский центр «Академия», 2006. – 304 с.

Платонов К. К. Краткий словар системы психологических понятий : учеб. пособие для учеб. заведений профтехобразов. / К. К. Платонов. – Москва : Высш. шк.., 1984. – 174 с.

Практикум по социальной психологии / под ред. И. С. Клециной. – Санкт-Петербург : Питер, 2008. – 256 с.

Психологический словарь / под ред. В. П. Зинченко, Б. Г. Мещерякова. – Москва : Педагогика-Пресс, 1997. – 440 с.

Райс Ф. Психология подросткового и юношеского возраста / Филипп Райс; [пep. с англ. Н. Мальгиной, С. Харитонова и др.]. – 8-е изд. – Санкт-Петербург: Питер, 2000. – 624 с. – (Сер. : Мастера психологии).

Downloads

Опубліковано

2022-06-25

Як цитувати

Токарева, Н. М. (2022). Соціалізація особистості у контексті освітнього простору: теоретичний дискурс. Актуальні проблеми психології в закладах освіти, 6, 273–281. https://doi.org/10.31812/psychology.v6i.7356

Номер

Розділ

Розділ V

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>