Психолінгвістична парадигма проблеми психологічного моделювання особистісних конструктів

Автор(и)

  • Наталя Миколаївна Токарева Криворізький державний педагогічний університет image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31812/psychology.v0i0.7211

Ключові слова:

мова, мовлення, мовна компетенція, мовленнєва компетентність, моделювання, дискурсивна практика, комунікативна поведінка, психолінгвістика

Анотація

У статті представлено теоретико˗методологічний огляд концептів позиціонування феноменологічних універсалій мови і мовлення у психолінгвістичних вимірах науки. Історіогенез проблеми дозволяє означити динаміку наукових поглядів на характеристики мови і мовлення, котрі забезпечують соціальні, інтелектуальні та особистісні функції людини. Розглянуто найбільш ґрунтовні теоретичні моделі породження та розгортання мовлення. Визнано, що у психолінгвістичній та когнітивній парадигмах досліджень доцільним є використання модельних уявлень щодо логіко-смислової організації мовленнєво-мисленнєвої діяльності особистості.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

  • автор Наталя Миколаївна Токарева, афіліація Криворізький державний педагогічний університет

    доктор психологічних наук, завідуюча кафедри загальної та вікової психології, доцент

Завантаження

Опубліковано

2022-06-24

Номер

Розділ

Розділ I

Як цитувати

Психолінгвістична парадигма проблеми психологічного моделювання особистісних конструктів. (2022). Актуальні проблеми психології в закладах освіти, 8, 45-57. https://doi.org/10.31812/psychology.v0i0.7211

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають

1 2 > >>