Сучасний вчитель в системі інноваційного навчання
DOI:
https://doi.org/10.31812/psychology.v4i.7439Keywords:
сучасний вчитель в системі інноваційного навчанняAbstract
Зміни, що відбуваються в освітній системі української держави пред’являють високі вимоги до професійної компетентності вчителя, якому доводиться реалізовувати педагогічну діяльність в умовах інноваційного навчання. Інноваційне навчання, як відомо, спрямоване насамперед на всебічний розвиток особистості дитини, на створення умов для її самореалізації. Ефективно працюють, як свідчить практика навчально-виховного процесу, в умовах інноваційного навчання педагоги з високим рівнем психолого-педагогічної компетентності. Поняття психолого-педагогічної компетентності неоднозначно трактується різними дослідниками. Особливо це стосується структурних компонентів професійної компетентності вчителя. До професійної компетентності вчителя Маркова А.К. (1993) відносить професійні знання, професійні уміння, позиції і установки, а також готовність до виконання відповідної діяльності і професійно-психологічні особистісні властивості. Так же широко трактує професійно-психологічну компетентність Алферов А.Д., відносячи до неї сукупність психологічних знань, умінь і навичок, а також уміння використовувати ці знання в роботі з учнями; рівень розвитку пізнавальних процесів вчителя, особливості його емоційної і вольової сфери, риси характеру; здатність орієнтуватися, обирати раціональний спосіб спілкування; педагогічно грамотно і тривалий час впливати на психіку дитини для її гармонійного розвитку (1988).
Metrics
References
Алферов А.Д. Опыт и проблемы повышения психологической компетентности учителя /А.Д.Алферов // Вопросы психологии, 1988, №4. С.116-120.
Гуменюк О.С. Теорія і методологія інноваційного психологічного закладу/О.С.Гуменюк. –Тернопіль, 2008, -340 с.
Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології /Ілона Миколаївна Дичківська.- К.: Академвидав, 2004. – 352с
Іова В. Інноваційні моделі виховання /В.Іова. – Каменець-Подільський, 2009. -272с.
Калашникова М.Б. Формирование компетентности педагога / М.Б.Калашникова // Педагогика, 2004, №2. С.55-60.
Кузьмина Н.В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения /Нина Васильевна Кузьмина. –М., 1990. – 119с.
Кульчейко О., Шараевская Н. Психологическая компетентность педагога / О.Кульчейко, Н.Шараевская //Відкритий урок, 2011, №5. С.61-66.
Лукьянова М.И. Психолого-педагогическая компетентность учителя / М.И.Лукьянова // Педагогика, 2001, №10. С. 56-62.
Маркова А.К. Психология труда учителя / Аэлита Капитоновна Маркова. –М., 1993. – 192с.
Маркова А.К. Психология профессионализма /Аэлита Капитоновна Маркова. –М., 1996.-312с.
Митина Л.М. Психология профессионального развития учителя/ Л.М.Митина. –М.: Флинта: Московский психосоциальный институт, 1998. – 200с.
Митина Л.М. Психолого-педагогическая компетентность учителя. Диагностика и развитие /Л.М.Митина . –М.: ТЦ Сфера, 2004. -144.
Резапкина Г.В. Психологический портрет учителя: опыт самодиагности / Г.В. Резапкина // Практическая психология и психоанализ, 2000, №1.С.50-60
Тищенко С.П. Психологічна компетентність педагога як складова професійного успіху / С.П. Тищенко // Педагогіка і психологія, 2001,№3-4. С.81-96.