A role of principles of the following and perspective is in organization of lifelong learning

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31812/pedag.v50i0.1301

Keywords:

continuity, continuous education, aim of continuous education, feature of continuous education, following, perspective, following as didactics principle, terms of realization of the following in continuous education

Abstract

 In the article an author examines a concept «continuous education», determines her aim, stages of continuous education, «continuous education», determines the features of continuous education, intercommunication of principles of the following and perspective in the system of continuous education, analyses modern interpretations of principles of the following and perspective in studies, their essence and role determine in organization of educational process, condition of realization of the following principle in educational process; further research of the marked problem will be considered in providing of the following, perspective of pre-school education as a component continuous system of education.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 218 / PDF downloads: 359

Author Biography

Олена Вікторівна Ковшар, Kryvyi Rih State Pedagogical University

D.Sc.(Educational Sciences), Associate Professor 

 

References

Богуш А. М. Вектор наступності державних стандартів дошкільної та початкової освіти / А. М. Богуш // Дошкільне виховання. – 2012. – № 7. – С. 21–23.

Вашуленко М. С. Навчання грамоти в підготовчих класах /М. С. Вашуленко, Н. Ф. Скрипченко. – Київ : Радянська школа, 1982. – 174 с.

Венгер Л. А. Формирование психических действий и умственное развитие ребёнка / Л. А. Венгер // Обучение и развитие младших школьников : материалы межреспубликанского симпозиума / [под ред. Г. С. Костюка]. –Киев : Типолитография КВИРТУ, 1970. – С. 182–186.

Енциклопедія освіти / Академія пед. наук України; [гол. ред. В. Г. Кремень]. – Київ : Хрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

Закон України «Про освіту» // Голос України. – 1996. – 25 квітня.

Ковшар О. Значення процесу наступності для розвитку освіти / О. Ковшар // Формування особистості дошкільника засобами освітніх технологій : Всеукр. наук.- практ. конф. (м. Кривий Ріг, 11–12 жовтня 2012 р.) : матер. конф. – Кривий Ріг, 2012. – С. 15–20.

Кремень В. XXI сторіччя : нова освітня політика / В. Кремень // Дошкільне виховання. – 2003. – № 1. – С. 3–5.

Кустов Ю. А. Место и роль преемственности в педагогике высшей школы / Ю. А. Кустов // Современная высшая школа. – 1988. – № 1. – С. 63– 76.

Люблинская А. А. Психологические основы школьной зрелости / А. А. Люблинская // Формирование школьной зрелости ребенка. – Таллин, 1982. – С. 151–155.

Огнев’юк В. О. Освіта в системі цінностей сталого людського розвитку : [монографія] / В. О. Огнев’юк. – Київ : Знання України, 2003. – 450 с.

Ожегов С. И. Словарь русского языка / С. И. Ожегов. – Москва : Русский язык, 1986. – 798 с.

Философский энциклопедический словарь / [гл. ред. Л. Ф. Ильичев.]. – Москва : Сов. энциклопедия, 1983. – 840 с.

Published

18-04-2017

How to Cite

Ковшар, О. В. (2017). A role of principles of the following and perspective is in organization of lifelong learning. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 50, 176–185. https://doi.org/10.31812/pedag.v50i0.1301

Issue

Section

Obsolete9