A role of principles of the following and perspective is in organization of lifelong learning
DOI:
https://doi.org/10.31812/pedag.v50i0.1301Keywords:
continuity, continuous education, aim of continuous education, feature of continuous education, following, perspective, following as didactics principle, terms of realization of the following in continuous educationAbstract
In the article an author examines a concept «continuous education», determines her aim, stages of continuous education, «continuous education», determines the features of continuous education, intercommunication of principles of the following and perspective in the system of continuous education, analyses modern interpretations of principles of the following and perspective in studies, their essence and role determine in organization of educational process, condition of realization of the following principle in educational process; further research of the marked problem will be considered in providing of the following, perspective of pre-school education as a component continuous system of education.
Downloads
Metrics
References
Богуш А. М. Вектор наступності державних стандартів дошкільної та початкової освіти / А. М. Богуш // Дошкільне виховання. – 2012. – № 7. – С. 21–23.
Вашуленко М. С. Навчання грамоти в підготовчих класах /М. С. Вашуленко, Н. Ф. Скрипченко. – Київ : Радянська школа, 1982. – 174 с.
Венгер Л. А. Формирование психических действий и умственное развитие ребёнка / Л. А. Венгер // Обучение и развитие младших школьников : материалы межреспубликанского симпозиума / [под ред. Г. С. Костюка]. –Киев : Типолитография КВИРТУ, 1970. – С. 182–186.
Енциклопедія освіти / Академія пед. наук України; [гол. ред. В. Г. Кремень]. – Київ : Хрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
Закон України «Про освіту» // Голос України. – 1996. – 25 квітня.
Ковшар О. Значення процесу наступності для розвитку освіти / О. Ковшар // Формування особистості дошкільника засобами освітніх технологій : Всеукр. наук.- практ. конф. (м. Кривий Ріг, 11–12 жовтня 2012 р.) : матер. конф. – Кривий Ріг, 2012. – С. 15–20.
Кремень В. XXI сторіччя : нова освітня політика / В. Кремень // Дошкільне виховання. – 2003. – № 1. – С. 3–5.
Кустов Ю. А. Место и роль преемственности в педагогике высшей школы / Ю. А. Кустов // Современная высшая школа. – 1988. – № 1. – С. 63– 76.
Люблинская А. А. Психологические основы школьной зрелости / А. А. Люблинская // Формирование школьной зрелости ребенка. – Таллин, 1982. – С. 151–155.
Огнев’юк В. О. Освіта в системі цінностей сталого людського розвитку : [монографія] / В. О. Огнев’юк. – Київ : Знання України, 2003. – 450 с.
Ожегов С. И. Словарь русского языка / С. И. Ожегов. – Москва : Русский язык, 1986. – 798 с.
Философский энциклопедический словарь / [гл. ред. Л. Ф. Ильичев.]. – Москва : Сов. энциклопедия, 1983. – 840 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Олена Вікторівна Ковшар
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.