The system of professionally oriented skills of students in the process of functional analysis training
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2495Keywords:
professionally oriented training, professionally oriented skills, funcsional analysis, functional analysis, teachers of mathematicsAbstract
Lovyanova I. V., Bobyliev D. Ye. The system of professionally oriented skills of students in the process of functional analysis training.
On the basis of the comparison, contrast, generalization of scientific information, analysis of structural and logical schemes and content of propaedeutic course of functional analysis
professional oriented skills, which are nessecary to form within this course were selected. The basic requirements to the organization of the functional analysis training of future Mathematics teachers on the basis of introduction of methodical system of professionally oriented training which promotes students’ professionally oriented skills were examined.
Downloads
Metrics
References
Академии Образования. – 2009. – No 1. – С. 156–158.
2. Батышев С. Я. Подготовка рабочих в средних профессионально-технических училищах / С. Я. Батышев. – Москва : Педагогика, 1988. – 176 с.
3. Бочкарева О. В. Профессиональная направленность обучения математике студентов инженерно-строительных специальностей вуза : дисс. на соискание ученой степени канд. пед. наук : 13.00.02 / О. В. Бочкарева. – Пенза, 2006. – 150 с.
4. Волянська О. Є. Вивчення алгебри і початків аналізу в професійно-технічних училищах в умовах впровадження освітнього стандарту : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (математика)» / О. Є. Волянська / Національний педагогічний ун-т імені М. П. Драгоманова. – Київ, 1999. – 18 с. 5. Козловська І. М. Теоретичні та методичні основи інтеграції знань учнів професійно-технічної школи : дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : 13.00.04 / Козловська І. М. /
АПН України; Інститут педагогіки і психології професійної освіти. – Київ, 2001. – 464 с.
6. Носков М. Компетентностный подход к обучению математике [Текст] / М. Носков, В. Шершнева // Высшее образование в России : Научно-педагогический журнал. – 2005. –
No 4. – С. 36–39.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Ірина Василівна Лов’янова, Дмитро Євгенович Бобилєв
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.