The system of professionally oriented skills of students in the process of functional analysis training

Authors

  • Ірина Василівна Лов’янова Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"
  • Дмитро Євгенович Бобилєв Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2495

Keywords:

professionally oriented training, professionally oriented skills, funcsional analysis, functional analysis, teachers of mathematics

Abstract

Lovyanova I. V., Bobyliev D. Ye. The system of professionally oriented skills of students in the process of functional analysis training.

On the basis of the comparison, contrast, generalization of scientific information, analysis of structural and logical schemes and content of propaedeutic course of functional analysis
professional oriented skills, which are nessecary to form within this course were selected. The basic requirements to the organization of the functional analysis training of future Mathematics teachers on the basis of introduction of methodical system of professionally oriented training which promotes students’ professionally oriented skills were examined.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 112 / PDF downloads: 129

Author Biographies

Ірина Василівна Лов’янова, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Doctor of Pedagogical Sciences, Associate Professor

Дмитро Євгенович Бобилєв, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Senior Lecturer

References

1. Абакумова С. И. Профессиональная направленность преподавания математики в инженерно-техническом вузе [Текст] / Абакумова С. И. // Вестник Университета Российской
Академии Образования. – 2009. – No 1. – С. 156–158.
2. Батышев С. Я. Подготовка рабочих в средних профессионально-технических училищах / С. Я. Батышев. – Москва : Педагогика, 1988. – 176 с.
3. Бочкарева О. В. Профессиональная направленность обучения математике студентов инженерно-строительных специальностей вуза : дисс. на соискание ученой степени канд. пед. наук : 13.00.02 / О. В. Бочкарева. – Пенза, 2006. – 150 с.
4. Волянська О. Є. Вивчення алгебри і початків аналізу в професійно-технічних училищах в умовах впровадження освітнього стандарту : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (математика)» / О. Є. Волянська / Національний педагогічний ун-т імені М. П. Драгоманова. – Київ, 1999. – 18 с. 5. Козловська І. М. Теоретичні та методичні основи інтеграції знань учнів професійно-технічної школи : дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : 13.00.04 / Козловська І. М. /
АПН України; Інститут педагогіки і психології професійної освіти. – Київ, 2001. – 464 с.
6. Носков М. Компетентностный подход к обучению математике [Текст] / М. Носков, В. Шершнева // Высшее образование в России : Научно-педагогический журнал. – 2005. –
No 4. – С. 36–39.

Published

10-12-2015

How to Cite

Лов’янова, І. В., & Бобилєв, Д. Є. (2015). The system of professionally oriented skills of students in the process of functional analysis training. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 46, 45–52. https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2495

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy

Most read articles by the same author(s)