Methodical features of the studying the topic «The Definite Integral» at high school using online services and software

Authors

  • Юлія Володимирівна Ботузова Kirovohrad State Pedagogical University named after Volodymyr Vynnychenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2507

Keywords:

methods of mathematics teaching, online service, mathematical program, definite integral, ICT in teaching mathematics

Abstract

Botuzova Yu. V. Methodical features of the studying the topic «The Definite Integral» at high school using online services and software

The article deals with the question of material and software choice that enables the efficient use of ICT in the process of mathematics teaching at high school. Also methods of teaching the topic «The Definite Integral» using mathematical computer programs are examined in the paper.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 99 / PDF downloads: 170

Author Biography

Юлія Володимирівна Ботузова, Kirovohrad State Pedagogical University named after Volodymyr Vynnychenko

Ph.D. (Educational Sciences)

References

1. Евстегнеева А. С. Применение компьютера в курсе математики средней школы / А. С. Евстегнеева // Молодой ученый. – 2013. – No 12. – С. 1–3.
2. Мерзляк А. Г. Алгебра. 11 клас: [підруч. для загальноосвіт. навч. закладів: академ. рівень, проф. рівень] / А. Г. Мерзляк, Д. А. Номіровський, В. Б. Полонський, М. С. Якір. – Харків : Гімназія, 2011. – 431 с.
3. Ноздрачева В. П. Об использовании программы Advanced Grapher в качестве виртуальной моделирующей среды для преподавания высшей математики [Електронний ресурс] / В. П. Ноздрачева // Электронный журнал Вопросы Интернет Образования. – Режим доступу : http://vio. uchim. info/Vio_31/cd_site/articles/art_4_1.htm
4. Слєпкань З. І. Методика навчання математики : [підруч. для студ. мат. спеціальностей пед. навч. закладів] / З. І. Слєпкань. – Київ : Зодіак-ЕКО, 2000. – 512 с.

Published

10-12-2015

How to Cite

Ботузова, Ю. В. (2015). Methodical features of the studying the topic «The Definite Integral» at high school using online services and software. Educational Dimension, 46, 100–107. https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2507

Issue

Section

Obsolete8