Organizational and pedagogical conditions of performance skills formation of music schools pupils on the basis of genre approach

Authors

  • Віталій Ігорович Смородський National Pedagogical Dragomanov University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2515

Keywords:

skills, genre approach in performance skills formation at music schools pupils, pedagogical condition

Abstract

Smorodskyi V. I. Organizational and pedagogical conditions of performance skills formation of music schools pupils on the basis of genre approach.

In the article methodological meaning of the term «Pedagogical conditions» was analysed.  Pedagogical conditions of performance skills formation of music schools pupils on the basis of genre approach were difined. They are the formation of motivational direction of teaching process for mastering performance skills on the basis of genre approach; choice of content, forms, methods and means of performance skills formation on the basis of genre approach; building of dialogic communication between a teacher and a pupil as bases of performance skills formation on the basis of genre approach.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 104 / PDF downloads: 96

Author Biography

Віталій Ігорович Смородський, National Pedagogical Dragomanov University

getter

References

1. Бабанский Ю. К. Оптимизация учебно-воспитательного процесса / Ю. К. Бабанский. – Москва : Просвещение, 1982. – 192 с.
2. Болюбаш Н. М. Фактори та умови формування професійної компетентності майбутніх економістів засобами інформаційного середовища Moodle [Електронний ресурс] / Н. М. Болюбаш // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2010. – No3 (17). – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em17/content/10bnmtno.htm.
3. Зіборова В. В. Формування інформаційної компетентності викладача [Електронний ресурс] / В. Зіборова // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. – 2010. – No 8. – (195). – С. 64-67. – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Vlush/Ped/2010_8/14.pdf.
4. Карлінська Я. В. Педагогічні умови формування інформаційної компетентності студентів у процесі навчання природничо-математичних дисциплін [Електронний ресурс] / Я. В. Карлінська // Вісник Житомирського державного університету. Випуск 53. Педагогічні науки. – С. 169 –175. – Режим доступу: http:// www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/VZhDU/2010_53/vip_53_33.pdf.
5. Стасюк В. Д. Особистісно-орієнтовані відносини як педагогічна умова вдосконалення професійної підготовки / В. Д. Стасюк / матеріали міжвузівської науково-практичної конференції «Шляхи удосконалення підготовки військових фахівців та формування професійних якостей». – Одеса : ОІСВ, 2003. –107 с.
6. Полонский В. М. Словарь по образованию и педагогике / В. М. Полонский. – Москва : Высш. шк., 2004. – 512 с.
7. Философская энциклопедия : В 5 т. / [науч. ред. Ф. В. Константинов]. – Москва : Советская энциклопедия, 1964. – Т. 5. – 1964. – 740 с.

Published

10-12-2015

How to Cite

Смородський, В. І. (2015). Organizational and pedagogical conditions of performance skills formation of music schools pupils on the basis of genre approach. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 46, 141–145. https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2515

Issue

Section

Obsolete8