Virtual dynamic models as a means of forming professional competences of future engineer-educators

Authors

  • Сергій Ігнатенко

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2747

Keywords:

virtual dynamic model, engineer-educator, professional competences

Abstract

Ignatenko S. V. Virtual dynamic models as a means of forming professional competences of future engineer-educators.

The article defines the term “virtual dynamic model” and discusses the didactic possibilities for a virtual dynamic model. The author proves the effectiveness of their use in training future engineer-educators.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 92 / PDF downloads: 114

References

1. Жалдак М. І. Проблеми інформатизації навчального процесу в середніх і вищих навчальних закладах [Текст] / М. І. Жалдак // Комп’ютер в школі та сім’ї. – No 3. – 2013. – С. 8 –15.
2. Левіна І. А. Метод моделювання як засіб формування пізнавальної самостійності [Текст] / І. А. Левіна // Вісник Одеського інституту внутрішніх справ. – 1998. – No1. – С. 122–128.
3. Образцов И. В. Виртуальные тренажеры в практике технического образования [Электронный ресурс] / И. В. Образцов, В. В. Белов // Всероссийский конкурс научно-исследовательских работ студентов и аспирантов «Инновационные технологии в образовательном процессе» : сб. науч. работ. Ч. 2. – Белгород, 2011. – Режим доступа: http://cdokp.tstu.tver.ru/site.services/download.aspx?act =1&did=89791&dbid=marcmain. – Заголовок с экрана.
4. Пинькас В. Г. Имитационное моделирование в учебном процессе медицинского вуза [Текст] / В. Г. Пинькас // Медико-биологические проблемы промышленного региона : Сб. науч. статей ученых Луганского государственного мед. ун-та. – Вып. 1 / под ред. В. Г. Ковешникова. – Луганск : Виталина, 1997. – С. 48–50.
4. Теплицький І. О. Елементи комп’ютерного моделювання [Текст] : [навчальний посібник] / І. О. Теплицький. – Кривий Ріг :
КДПУ, 2010. – 264 с.

Published

11-12-2014

How to Cite

Ігнатенко, С. (2014). Virtual dynamic models as a means of forming professional competences of future engineer-educators. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 43, 177–181. https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2747

Issue

Section

Current issues of education