Forming professional competence of future engineers-teachers is in the process of learning the professionally-oriented disciplines
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2801Keywords:
food production, professional competence, engineer, teacher, professional activity, core competenciesAbstract
Filimonova I. А. Forming professional competence of future engineers-teachers is in the process of learning the professionally-oriented disciplines.
Modern food production requires not only a high level of education and skills of professionals, but also commitment to innovation and to continuous improvement. One of the effective areas of modernization of education in vocational pedagogy is recognized competency based approach, which aims at developing in the future engineer-teacher professional competence and the formation of appropriate skills.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 102
/ PDF downloads: 106
References
1. Бібік Н. М. Компетентнісний підхід: рефлексивний аналіз застосування / Н. М. Бібік // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / під заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : «К.І.С.», 2004. – С. 45–50.
2. Гаврищак Г. Р. Компетентність та ключові компетенції викладача ВНЗ / Матеріали регіонального науково-практичного семінару «Професійні компетенції та компетентності вчителя», (Тернопіль, 28-29 листопада 2006 р.). – Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2006. – С. 31–32.
3. Герлянд Т. Сучасні аспекти формування професійної компетентності майбутніх кваліфікованих робітників / Тетяна Герлянд // Педагогіка і психологія професійної освіти: Науково-методичний журнал. – 2010. – No 1–2. – С. 37–43.
4. Кадемія М. Ю. Сучасні методи та інноваційні технології навчання / М. Ю. Кадемія // Професійно-технічна освіта. – 2004. – No 2. – С. 49–51.
4. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи : Бібліотека з освітньої політики / під заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : «К.І.С.», 2004. – 112 с.
5. Пометун О. Компетентнісний підхід – найважливіший орієнтир розвитку сучасної освіти/ О. Пометун // Рідна школа. – 2005. – No 1. – С. 65–69.
2. Гаврищак Г. Р. Компетентність та ключові компетенції викладача ВНЗ / Матеріали регіонального науково-практичного семінару «Професійні компетенції та компетентності вчителя», (Тернопіль, 28-29 листопада 2006 р.). – Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2006. – С. 31–32.
3. Герлянд Т. Сучасні аспекти формування професійної компетентності майбутніх кваліфікованих робітників / Тетяна Герлянд // Педагогіка і психологія професійної освіти: Науково-методичний журнал. – 2010. – No 1–2. – С. 37–43.
4. Кадемія М. Ю. Сучасні методи та інноваційні технології навчання / М. Ю. Кадемія // Професійно-технічна освіта. – 2004. – No 2. – С. 49–51.
4. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи : Бібліотека з освітньої політики / під заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : «К.І.С.», 2004. – 112 с.
5. Пометун О. Компетентнісний підхід – найважливіший орієнтир розвитку сучасної освіти/ О. Пометун // Рідна школа. – 2005. – No 1. – С. 65–69.
Downloads
Published
13-11-2014
How to Cite
Філімонова, І. (2014). Forming professional competence of future engineers-teachers is in the process of learning the professionally-oriented disciplines. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 42, 87–91. https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2801
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2014 Ірина Філімонова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.