Installations of interpretation B. Ljatoshinsky's piano preludes in musical-pedagogical preparation of the student
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5988Keywords:
interpretation, piano prelusion, job trainingAbstract
The article deals with possibilities of interpretive outputs to concert-performance and pedagogic activity under conditions of music and pedagogic training of students based on piano prelusions by B. Lyatoshinsky. A stylistic factors analysis of the composer’s prelusions piano cycles is of special attention as the basis for personal interpretation «strategies» formation.
Downloads
Metrics
References
Адорно Т. Эстетическая теория. - М.: Республика, 2001. - 527 с.
Всемирная энциклопедия: Философия XX век. - М.: ACT, Минск: Харвест, Современный литератор, 2002.-976 с.
Гудман Ф. Магические символы - М: Золотой век, 1995. - 289 с.
Забужко О. Друга спроба: Вибране. - К: Факт, 2005. - 320 с.
Запорожец Н. Б. Н. Лятошинский. - М.: Советский композитор, 1989. - 176 с.
Золотовицкая Н. Симфонии Лятошинского как отражение «образа мира» художника // Борис Николаевич Лятошинский. Сб. статей. / Сост. М Д. Копица. - К.: Музична Укра'ша, 1987. - С. 104-112.
Хинкулова Н. О претворении принципа программности в творчестве Б. Лятошинского // Борис Николаевич Лятошинский: Сб. статей / Сост. М. Д. Копица. - К.: Музична Украша, 1987. - С. 91-100.
Шевченко Т. Г. Кобзар. - К.: Дшпро, 1982. - 647 с.
Эко У. Открытое произведение / Перев. с итал. - СПБ.: Симпозиум, 2006. - 412 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2007 O. Ryzhova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.