Installations of interpretation B. Ljatoshinsky's piano preludes in musical-pedagogical preparation of the student

Authors

  • O. Ryzhova Odessa State Musical Academy named after A. V. Nezhdanova

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5988

Keywords:

interpretation, piano prelusion, job training

Abstract

The article deals with possibilities of interpretive outputs to concert-performance and pedagogic activity under conditions of music and pedagogic training of students based on piano prelusions by B. Lyatoshinsky. A stylistic factors analysis of the composer’s prelusions piano cycles is of special attention as the basis for personal interpretation «strategies» formation.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 79 / PDF downloads: 67

References

Адорно Т. Эстетическая теория. - М.: Республика, 2001. - 527 с.

Всемирная энциклопедия: Философия XX век. - М.: ACT, Минск: Харвест, Современный литератор, 2002.-976 с.

Гудман Ф. Магические символы - М: Золотой век, 1995. - 289 с.

Забужко О. Друга спроба: Вибране. - К: Факт, 2005. - 320 с.

Запорожец Н. Б. Н. Лятошинский. - М.: Советский композитор, 1989. - 176 с.

Золотовицкая Н. Симфонии Лятошинского как отражение «образа мира» художника // Борис Николаевич Лятошинский. Сб. статей. / Сост. М Д. Копица. - К.: Музична Укра'ша, 1987. - С. 104-112.

Хинкулова Н. О претворении принципа программности в творчестве Б. Лятошинского // Борис Николаевич Лятошинский: Сб. статей / Сост. М. Д. Копица. - К.: Музична Украша, 1987. - С. 91-100.

Шевченко Т. Г. Кобзар. - К.: Дшпро, 1982. - 647 с.

Эко У. Открытое произведение / Перев. с итал. - СПБ.: Симпозиум, 2006. - 412 с.

Published

10-05-2007

How to Cite

Ryzhova, O. (2007). Installations of interpretation B. Ljatoshinsky’s piano preludes in musical-pedagogical preparation of the student. Educational Dimension, 18(2), 306–317. https://doi.org/10.31812/educdim.5988