Installations of interpretation B. Ljatoshinsky's piano preludes in musical-pedagogical preparation of the student

Authors

  • O. Ryzhova Odessa State Musical Academy named after A. V. Nezhdanova

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5988

Keywords:

interpretation, piano prelusion, job training

Abstract

The article deals with possibilities of interpretive outputs to concert-performance and pedagogic activity under conditions of music and pedagogic training of students based on piano prelusions by B. Lyatoshinsky. A stylistic factors analysis of the composer’s prelusions piano cycles is of special attention as the basis for personal interpretation «strategies» formation.

Downloads

Metrics

PDF views
97
Abstract views: 112 / PDF downloads: 97

References

Адорно Т. Эстетическая теория. - М.: Республика, 2001. - 527 с.

Всемирная энциклопедия: Философия XX век. - М.: ACT, Минск: Харвест, Современный литератор, 2002.-976 с.

Гудман Ф. Магические символы - М: Золотой век, 1995. - 289 с.

Забужко О. Друга спроба: Вибране. - К: Факт, 2005. - 320 с.

Запорожец Н. Б. Н. Лятошинский. - М.: Советский композитор, 1989. - 176 с.

Золотовицкая Н. Симфонии Лятошинского как отражение «образа мира» художника // Борис Николаевич Лятошинский. Сб. статей. / Сост. М Д. Копица. - К.: Музична Укра'ша, 1987. - С. 104-112.

Хинкулова Н. О претворении принципа программности в творчестве Б. Лятошинского // Борис Николаевич Лятошинский: Сб. статей / Сост. М. Д. Копица. - К.: Музична Украша, 1987. - С. 91-100.

Шевченко Т. Г. Кобзар. - К.: Дшпро, 1982. - 647 с.

Эко У. Открытое произведение / Перев. с итал. - СПБ.: Симпозиум, 2006. - 412 с.

Published

10-05-2007

How to Cite

Ryzhova, O. (2007). Installations of interpretation B. Ljatoshinsky’s piano preludes in musical-pedagogical preparation of the student. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 18(2), 306–317. https://doi.org/10.31812/educdim.5988