Structural components of the discipline "Art of the balletmaster" and their role in the acquisition of students' skills and skills

Authors

  • L. Markevych Rivne State University for the Humanities

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.7015

Keywords:

art, artistic image, music, plastic motive, choreographic vocabulary, illustration, dramaturgy

Abstract

This article considers the theoretical-practical structure of the subject called “Art of The deep attention is paid to the consideration of discipline structure levels and the importance of their compliance, the practical aspect of using certain components, and their role in obtaining professional knowledge of students.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 85 / PDF downloads: 51

References

Бондаренко Л. Ритміка і танець / Л. Бондаренко. - К., 1989. - 242 с.

Бондаренко. Л. Методика хореографічної роботи в школі / Л. Бондаренко. - К., 1974. -198 с.

Василенко К. Лексика українського народно-сценічного танцю / К. Василенко. - К., 1990. - 224 с.

Григорович Ю. Балет / Ю. Григорович. - М., 1981. - 623 с.

Голдрич О. Хореографія / О. Голдрич. - Л., 2003. - 160 с.

Гуменюк А. Українські народні танці / А. Гуменюк. - К., 1969. - 675 с.

Захаров Р. Записи балетмейстера / Р. Захаров. - М., 1976. - 351 с.

Захаров Р. Створення танцю / Р. Захаров. - М., 1989. - 237 с.

Кузнецов Є. Сучасні російські танці / Є. Кузнецов. - М., 1981. - 68 с.

Луцька Є. Життя в танці / Є. Луцька. - М., 1968. - 164 с.

Новер Ж. Листи про танець / Ж. Новер. - Л., 1965. - 296 с.

Станішевський Ю. Національна опера України / Ю. Станішевський. - К., 2002. - 734 с.

Уральська В. Народження танцю / В. Уральська. - М., 1982. - 144 с.

Фокін М. Против течения / М. Фокін. - Л., 1962. - 268 с.

Музыка и хореография современного балета: сборник статей / [редактор И.В . Голубовский]. - Л., 1974. - 294 с.

Published

14-12-2009

How to Cite

Markevych, L. (2009). Structural components of the discipline "Art of the balletmaster" and their role in the acquisition of students’ skills and skills. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 26, 208–217. https://doi.org/10.31812/educdim.7015

Issue

Section

Articles