The study of future social teachers’ readiness for social and educational support of gifted pupils
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2417Keywords:
social teacher, social and educational support, diagnostics, readinessAbstract
Belyaeva К. Yu. The study of future social teachers’ readiness for social and educational support of gifted pupils.
The article deals with the basic statements about the use of diagnostic tools to identify the readiness of the future social teachers to support gifted pupils and means of its formation. The basic techniques and results of the study carried out with university students are given.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 108
/ PDF downloads: 120
References
1. Карпова С. И. Проблема детской одаренности на современном этапе развития отечественного образования: [монографія] / С. И. Карпова. – Одинцово : АНОО «Одинцовский гуманитарный университет», 2008. – 151 с.
2. Модель социального сопровождения интеллектуально одаренных детей в области физики и математики, обеспечивающая им необходимую академическую мобильность / М. А. Червонный, Т. В. Швалева, А. А. Власова, Е. И. Цвенгер // Вестник ТГПУ (TSPU Bullutin). – 2012. – No 7 (122). – С. 250.
3. Яковенко К. Ю. Методичні рекомендації зі спецкурсу «Організація соціально-педагогічного супроводу обдарованих школярів» за вимогами кредитно-модульної системи для студентів денної та заочної форм навчання спеціальності «Соціальна педагогіка» / К. Ю. Яковенко. – Харків : ХНПУ, 2011. – 68 с.
4. Яковенко К. Ю. Методичні матеріали тренінгу «Практичні аспекти підготовки соціального педагога до роботи з обдарованими дітьми» / К. Ю. Яковенко. – Харків : ХНПУ, 2010. – 36 с.
5. Ярошенко О. Г. Диагностика профессионально-практической подготовки студентов профессий «человек-человек» с использованием квалиметрии // Международный журнал экспериментального образования. – 2013. – No 4 – С. 342–344.
2. Модель социального сопровождения интеллектуально одаренных детей в области физики и математики, обеспечивающая им необходимую академическую мобильность / М. А. Червонный, Т. В. Швалева, А. А. Власова, Е. И. Цвенгер // Вестник ТГПУ (TSPU Bullutin). – 2012. – No 7 (122). – С. 250.
3. Яковенко К. Ю. Методичні рекомендації зі спецкурсу «Організація соціально-педагогічного супроводу обдарованих школярів» за вимогами кредитно-модульної системи для студентів денної та заочної форм навчання спеціальності «Соціальна педагогіка» / К. Ю. Яковенко. – Харків : ХНПУ, 2011. – 68 с.
4. Яковенко К. Ю. Методичні матеріали тренінгу «Практичні аспекти підготовки соціального педагога до роботи з обдарованими дітьми» / К. Ю. Яковенко. – Харків : ХНПУ, 2010. – 36 с.
5. Ярошенко О. Г. Диагностика профессионально-практической подготовки студентов профессий «человек-человек» с использованием квалиметрии // Международный журнал экспериментального образования. – 2013. – No 4 – С. 342–344.
Downloads
Published
14-01-2016
How to Cite
Беляєва, К. Ю. (2016). The study of future social teachers’ readiness for social and educational support of gifted pupils. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 47, 13–17. https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2417
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2016 Катерина Юріївна Беляєва
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.