The nature and structure of instrumental training of Chinese students in the system of musical and pedagogical education in Ukraine
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2426Keywords:
activities, instrumental training, the intellect, emotions, components, motivation, students, valuesAbstract
Van Insun. The nature and structure of instrumental training of Chinese students in the system of musical and pedagogical education in Ukraine.
The goal of the article is justification of the instrumental training structure of Chinese students in the system of musical and pedagogical education in Ukraine, which synthesizes the motivational-activity, emotional-reflective, intellectually-evaluative components. It was determined that the motivational-activity component stimulates the development of different motivations: motives, needs, interests, aspirations, goals, adjusts their positive attitude to the performance at school; emotional-reflective component involves the development of emotional-sensual sphere of students, their ability to experience deep spiritual values embodied in artistic images; intellectually-evaluative component provides conditions for self-development, self-expression of students, providing them with opportunities to express themselves in performance, communication and music cognition. Analytical function is performed intellectually-evaluative component, which is manifested in a wide array of analysis and objective evaluation of artistic phenomena, the results of performing activity, analytical understanding of the pedagogical action and correction of their own learning activities. Presented components expose different sides of the instrumental training of teachers of musical art. They provide an opportunity to study and appreciate the complexity and diversity of this process, the effectiveness of which largely depends on the created pedagogical conditions and sound principles. Their rationale can be dirrected to areas of further research.
Downloads
Metrics
References
2. Додонов Б. И. Структура и динамика мотивов и деятельности / Б. И. Додонов // Вопросы психологии. – 1984 – No 4. – С. 48–56.
3. Лабунец В. Н. Развитие мотивации студентов-музикантов к профессиональному росту в процессе непрерывного образования / В. Н. Лабунец // Актуальные проблемы педагогики искусства. – Могилев, 2010. – С. 95–97.
4. Мозгальова Н. Г. Теоретико-методичні засади інструментально-виконавської підготовки вчителя музики : [монографія] / Н. Г. Мозгальова. – Вінниця : «Меркьюрі-Поділля», 2011. – 486 с.
5. М’ясоїд П. А. Загальна психологія : [навч. посіб.] / П. А. М’ясоїд. – Київ : Вища школа, 2000. – 479 с.
6. Назайкинский Е. В. О психологии музыкального восприятия / Е. В. Назайкинский. – Москва : Музыка, 1972. – 393 с.
7. Нейгауз Г. Об искусстве фортепианной игры / Г. Г. Нейгауз. – Москва : Музыка, 1987. – 238 с. 8. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва: теорія і методика викладання мистецьких дисциплін / Г. М. Падалка. – Київ : Освіта України, 2008. – 274 с.
9. Ринкявичус З. Воспринимают ли дети полифонию / З. П. Ринкявичус. – Ленинград : Музыка, 1979. – 63 с.
10. Рудницька О. П. Педагогіка : загальна та мистецька : [навч. посіб.] / О. П. Рудницька. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2005. – 360 с.
11. Шингаров Г. С. Ємоции и чувства как форма отражения действительности / Г. С. Шингаров. – Москва, 1973. – 193 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Ван Інзюнь
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.