Substantiation of technology of the future teachers’ readiness formation to the conflicts prevention and resolution

Authors

  • Лиана Анатольевна Порохня Kharkiv National Pedagogical University named after. G.S. Skovoroda

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2468

Keywords:

technology, readiness, formation, readiness formation stages, motivation, readiness content, activity, analysis

Abstract

Porohnya L. A. Substantiation of technology of the future teachers’ readiness formation to the conflicts prevention and resolution.

In the article the technology of the future teachers’ readiness formation to the conflicts prevention and resolution has been grounded. The following stages of this technology have been separated and characterized. They are motivational and value, content and operational, personal and developmental. Stages of technology of the future teachers’ readiness formation to conflicts prevention and resolution determine the dynamic nature of the model of the future teachers’ readiness formation to the conflicts prevention and resolution among students.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 105 / PDF downloads: 131

Author Biography

Лиана Анатольевна Порохня, Kharkiv National Pedagogical University named after. G.S. Skovoroda

lecturer

References

1. Бутенко Н. Ю. Комунікативна майстерність викладача : [навч. посіб.] / Н. Ю. Бутенко. – Київ : КНЕУ, 2005. – 335 с.
2. Добрович А. Общение: наука и искусство / А. Добрович. – Москва : АОЗТ «Яуза», 1996. – 207 с.
3. Занина Л. В. Основы педагогического мастерства / Л. В. Занина, Н. П. Меньшиков. – Ростов н/Д : Феникс, 2003. – 288 с.
3. Зайцева К. Акмеологічний тренінг як активна форма підготовки студентів до попередження конфліктів / К. Зайцева // Дидактика Яна Коменського : від минулого до сьогодення : матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Умань, 27 квітня 2012 р.) // Вісник лабораторії дидактики ім. Я. А. Коменського // гол. ред. Н. С. Побірченко. – Умань : П П Жовтий О. О., 2012. – 160 с.
4. Калагін Ю. А. Конфліктологія / Ю. А. Калагін, Л. В. Олійник, Ю. М. Широбоков та ін. – Харків : ХУПС, 2014. – 228 с.
5. Корнелиус Х. Выиграть может каждый / Х. Корнелиус, Ш. Фейер. – Москва : Стринген, 1992. – 208 с.
6. Макаренко А. С. Книга для родителей: Лекции о воспитании детей / А. С. Макаренко. – Москва : Просвещение, 1969. – 359 с.
7. Марченко О. Г. Основи педагогічної майстерності / О. Г. Марченко. – Харків : Основа, 2009. – 112 с.
8. Прокопенко І. Ф. Педагогічні технології : [навч. посібник] / І. Ф. Прокопенко, В. І. Євдокимов. – Харків : Колегіум, 2006. – 224 с.
9. Рибалко Л. С. Методолого-теоретичні засади професійно-педагогічної самореалізації майбутнього вчителя (акмеологічний аспект) : [монографія] / Л. С. Рибалко. – Запоріжжя : ЗДМУ, 2007. – 443 с.
10. Селевко Г. К. Современные образовательные технологии: [учеб. пособ.] / Г. К. Селевко. – Москва : Народное образование, 1998. – 256 с.
11. Шкиль А. И. Социально-психологические механизмы конфликтного взаимодействия в условиях учебно-воспитательного коллектива : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. психол. наук: 19.00.05 / А. И. Шкиль; КГУ им. Т. Г. Шевченко. – Киев, 1990. – 22 с.

Published

14-01-2016

How to Cite

Порохня, Л. А. (2016). Substantiation of technology of the future teachers’ readiness formation to the conflicts prevention and resolution. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 47, 250–260. https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2468

Issue

Section

Obsolete6