Open learning environment as a didactic condition for the development of masters’ information and communication competences in teaching psychological and pedagogical subjects
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2635Keywords:
information and communication competences, open learning environment,, didactic conditionAbstract
Zelenkova N. I., Morozova K. А. Open learning environment as a didactic condition for the development of masters’ information and communication competences in teaching psychological and pedagogical subjects.
The concept of «open learning environment» is analyzed. The implementation features of such an environment as one of the didactic conditions for the development of masters’ information and communication competencies are revealed.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 134
/ PDF downloads: 142
References
1. Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти: [монографія]. – Київ : Атіка, 2008. – 684 с.
2. Биков В. Ю. Навчальне середовище сучасних педагогічних систем // Личность в Едином образовательном пространстве: [сб. науч. статей І Междунароного образовательного форума] (г. Запорожье, 5–7 мая 2010 г.) / под науч. ред. проф. К. Л. Крутий. – Часть 2. –Запорожье : ООО «ЛИПС» ЛТД, 2010. – С. 234–243.
3. Жалдак М. І. Інформатика – фундаментальна наукова дисципліна. Вона має вивчати закони природи, інформаційні процеси і відповідні технології / М. І. Жалдак // Комп’ютер у
школі та сім’ї. – 2010. – No 2. – С. 39–43.
4. Завдання Болонської декларації [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://eduknigi.com/ped_view.php?id=7
5. Зимняя И. А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании / Ирина Алексеевна Зимняя. – Москва : Исследов. центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. – 40 с.
6. Кліх Л. В. Становлення магістратури в системі вищої освіти України / Л. В Кліх // Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія: Педагогіка, психологія, філософія. – 2011. – Вип. 159. – Част. 3. – С. 72–79.
2. Биков В. Ю. Навчальне середовище сучасних педагогічних систем // Личность в Едином образовательном пространстве: [сб. науч. статей І Междунароного образовательного форума] (г. Запорожье, 5–7 мая 2010 г.) / под науч. ред. проф. К. Л. Крутий. – Часть 2. –Запорожье : ООО «ЛИПС» ЛТД, 2010. – С. 234–243.
3. Жалдак М. І. Інформатика – фундаментальна наукова дисципліна. Вона має вивчати закони природи, інформаційні процеси і відповідні технології / М. І. Жалдак // Комп’ютер у
школі та сім’ї. – 2010. – No 2. – С. 39–43.
4. Завдання Болонської декларації [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://eduknigi.com/ped_view.php?id=7
5. Зимняя И. А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании / Ирина Алексеевна Зимняя. – Москва : Исследов. центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. – 40 с.
6. Кліх Л. В. Становлення магістратури в системі вищої освіти України / Л. В Кліх // Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія: Педагогіка, психологія, філософія. – 2011. – Вип. 159. – Част. 3. – С. 72–79.
Downloads
Published
25-06-2015
How to Cite
Зеленкова, Н. І., & Морозова, К. О. (2015). Open learning environment as a didactic condition for the development of masters’ information and communication competences in teaching psychological and pedagogical subjects. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 45, 288–292. https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2635
Issue
Section
Obsolete6
License
Copyright (c) 2015 Наталя Іванівна Зеленкова, Ксенія Олександрівна Морозова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.