MODEL OF CONFLICTOLOGICAL COMPETENCE OF THE FUTURE TEACHER

Authors

  • L.O. Yaroslav National Technical University of Ukraine, Kyiv Politechnic Institute, Kiev

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4845

Keywords:

conflict competence

Abstract

Socio-psychological and constructional approaches to the examinationthe of essence and structure of conflict competence of a specialist have been worked out and theoretically substantiated in the article. The model of conflict competence of futteacherscher has been presented and the criteria of its development have been marked out.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 98 / PDF downloads: 113

Author Biography

L.O. Yaroslav, National Technical University of Ukraine, Kyiv Politechnic Institute, Kiev

postgraduate

References

Гришина Н.В. Психология конфликта / Н.В. Гришина. - Спб.: Питер, 2002. - 464 с.

Ковалев Б.П. Психология школьного конфликта: социально-перцептивные и рефлексивные аспекти / Б.П. Ковалев. - Гродно : ГрГУ, 2001.

Кошова І.В. Суб'єктивна інтерпретація ситуацій як чинник міжособистісних конфліктів : дис. ... канд. психол.наук : 19.00.05 / І.В. Кошова. - Київ, 2008. - С. 171.

Самсонова Н.В. Конфликтологическая культура специалиста и технология ее формирования в системе вузовского образования : монографія / Н.В. Самсонова. - Калининград : Изд-во КГУ, 2002. - 308 с.

Скугина Т.В. Конфликтная компетентность как ресурс развития межличностного общения подростков : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. психол. наук : 19.00.13 "Психологияразвития, акмеология" / Т.В. Скутина. - Москва, 2008. -21 с.

Петровская Л.А. К вопросу о природе конфликтной компетентности / Л.А. Петровская // Вестник Московского университета. - Серия 14 : Психология. - М. : Изд-воМГУ, 1997. -№4.-С. 41-15.

Хасан Б.И. Конструктивная психология конфликта / Б.И. Хасан - СПб. : Питер, 2003. - 250 с.

Published

19-05-2022

How to Cite

Yaroslav Л. (2022). MODEL OF CONFLICTOLOGICAL COMPETENCE OF THE FUTURE TEACHER. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 30, 259–267. https://doi.org/10.31812/educdim.4845

Issue

Section

Theoretical and psychological and pedagogical support processes of formation of