MODEL OF CONFLICTOLOGICAL COMPETENCE OF THE FUTURE TEACHER
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4845Keywords:
conflict competenceAbstract
Socio-psychological and constructional approaches to the examinationthe of essence and structure of conflict competence of a specialist have been worked out and theoretically substantiated in the article. The model of conflict competence of futteacherscher has been presented and the criteria of its development have been marked out.
Downloads
Metrics
References
Гришина Н.В. Психология конфликта / Н.В. Гришина. - Спб.: Питер, 2002. - 464 с.
Ковалев Б.П. Психология школьного конфликта: социально-перцептивные и рефлексивные аспекти / Б.П. Ковалев. - Гродно : ГрГУ, 2001.
Кошова І.В. Суб'єктивна інтерпретація ситуацій як чинник міжособистісних конфліктів : дис. ... канд. психол.наук : 19.00.05 / І.В. Кошова. - Київ, 2008. - С. 171.
Самсонова Н.В. Конфликтологическая культура специалиста и технология ее формирования в системе вузовского образования : монографія / Н.В. Самсонова. - Калининград : Изд-во КГУ, 2002. - 308 с.
Скугина Т.В. Конфликтная компетентность как ресурс развития межличностного общения подростков : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. психол. наук : 19.00.13 "Психологияразвития, акмеология" / Т.В. Скутина. - Москва, 2008. -21 с.
Петровская Л.А. К вопросу о природе конфликтной компетентности / Л.А. Петровская // Вестник Московского университета. - Серия 14 : Психология. - М. : Изд-воМГУ, 1997. -№4.-С. 41-15.
Хасан Б.И. Конструктивная психология конфликта / Б.И. Хасан - СПб. : Питер, 2003. - 250 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 L.O. Yaroslav
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.