ART THERAPY AND EXPRESSIVE PSYCHOTECHNICS IN THE WORK OF THE CENTER OF CHILDREN'S CREATIVITY AND SCHOOL PSYCHOLOGICAL SERVICE
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4982Keywords:
psychological health, art-therapy in educationAbstract
In the article lighted up conception of the use of expressive methods of self-exprossion and art-therapy in educational establishment which included the center of child's creation.
Downloads
Metrics
References
Алексеева М. Ю. Пракгическое применение злементов арт-терапии в работе учителя / Алексеева М. Ю.: [учебно-метод. пособие для учителя иностр. языка]. _ М. : АПК й ПРО, 2003. - 88 с.
Аметова Л. А. Формирование арттерапевтической культуры младших школьников. «Сам себе арттерапевт» / Л. А, Аметова - М.: Московск. госуд. открнтмй педагог, ун-т, 2003. - 36 с.
Гришина А. В. Развитие творческой индивидуальности подростков срєдствами арт-терапии в учреждениях дополнительного образования / А. В. Гришина: [автореф. на соиск. ученой степ. канд. пед. наук]. - Волгоград: Волгоградский госуд. педагог, ун-т, 2004. - 31 с. - С. 18-24.
Державна національна програма 'Освіта" ('Україна 21 століття") - К. : Райдуга, 1994. - 61 с.
Дубровина Й. В. Практическая психология образования/ Ирина Владимировна Дубровина.- СПб.: Питер, 2009. - 4-е изд. - 592 с.
Карвасарский Б. Д. Психотерапевтическая знциклопедия / Карвасарский Б. Д. - СПб. : Питер Ком, 1999. - 752 с. - С. 451.
Копытин А. И. Арт-терапия в общгобразовательной школе: [методическое пособие] / А.И. Копытин - СПб. : Академия Постдипломного пед. образования, 2005. - С. 28-35.
Кузьмина Е. Р. Нарисуй мне о себе: практическая психология дня взрослых и детей./ Е. Р. Кузьмина - М.: Когелет, 2001. - 48 с.
Лебедева Л. Д. Практика арттерапии: подходн, диагностика, системи занятий / Л. Д. Лебедева - СПб.: Питер, 2003. - 220 с.
Малкина-Пых И. Г. Танцевально-двигательная терапия / И. Г. Малкина-Пых. -М. : Зксмо, 2005. - С. 510-579.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 O.P. Shestopalova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.