DIFFERENT APPROACHES IN DEFINING THE ESSENCE AND CONTENT OF THE CONCEPT "NATIONAL SELF-CONSCIOUSNESS OF FUTURE TEACHERS"
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5131Keywords:
1Abstract
The article deals with the problem o f formation o f national self-consciousness of a future teacher. The essence of the notion “national self-consciousness of a future teacher” and its structure have been revealedThe determinants of
formation o f national self-consciousness o f a future teacher have been ascertained.
Downloads
Metrics
References
Баронин A.C. Этнопсихология: Учеб. пособие. - К.'.МАУП, 2000 -116 с.
Гнутель Я.Б. Ази виховання: світоглядні поняття. Посібник для педагогів, учнів та батьків. - Тернопіль: Астон, 2000. - 204 с.
Етнонаціоначьний розвиток України. Терміни. Визначення. Персоналії / АПН України, Інститут держави і права та інші. - К -1993. - 807 с.
Мартинюк 1. Національне виховання як основа розвитку активної особистості // Урок української. - 2001. - №7.- С. 29-33
Медвідь Ф.М Національна самосвідомість: деякі питання становлення // Нац. психологія: Тез. докл. - Дніпропетровськ, 1992
М ’ясоїд ПА. Загальна психологія: Навч. посібник К: Віща іик., 1998. - 479 с.
Уишнський КД. Рідне слово / / Вибр. лед. твори. - K., 1983. - Т.1.
Чорнобай В. С Формування національної самосвідомості молодших підлітків засобами музично-пісенної творчості в умовах взаємодії школи та клубних закладів: Автореф. дис. канд. пед. неук. - K., 1993. - 21 с.
Шпет Г Введение в этническую психологию. - СПб., 1996.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2003 O.V. Popruga
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.