Інтеграція освіти і науки: історичний аспект

Автор(и)

  • Валентина Миколаївна Вакуленко Східноукраїнський національний університет ім. Володимира Даля (м. Сєвєродонецьк)

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v48i0.2401

Ключові слова:

інтеграція, наука, освіта, освітньо-наукова інтеграція, інтеграційні процеси, ознаки інтеграції

Анотація

Вакуленко В. М. Інтеграція освіти і науки: історичний аспект.

У статті розглянуто історичні передумови інтеграції освіти і науки. Виявлено теоретичне підґрунтя інтеграції та теоретично осмислено феномен інтеграції освіти і науки. Визначено її сутність, інтерпретовано інтеграцію як цілісність процесуальних і результатних складників. В історії освіти розглядається специфіка інтеграції вітчизняної освіти і науки, яка багато в чому відрізняється від європейської освітньо-наукової традиції. Так, вітчизняні процеси інтеграції освіти і науки перебувають у тісному взаємозв’язку з історичними традиціями, які задають спрямованість і власне саму специфічність розвитку освіти і науки в Україні. Особливість вітчизняної наукової традиції складає її фундаментальна діалектична позиція на основі теорії пізнання як теорії відображення на відміну від західної метафізичної позиції на основі теорії пізнання як теорії репрезентації.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 119 / PDF downloads: 104

Біографія автора

Валентина Миколаївна Вакуленко, Східноукраїнський національний університет ім. Володимира Даля (м. Сєвєродонецьк)

доктор педагогічних наук, професор

Посилання

1. Безрукова B. C. Педагогическая интеграция: сущность, состав, механизмы реализации // Интеграционные процессы в педагогической теории и практике / отв. ред. В. С. Безрукова. – Свердловск : Свердловск. инж.-пед. ин-т, 1990. – С. 5–26.
2. Белкин А. С. Основы возрастной педагогики: материалы экспериментального курса: в 2 ч. / А. С. Белкин. – Екатеринбург : РГППУ, 2002, Ч. 1. – 314 с.
3. Берулава М. Н. Интеграция содержания образования / М. Н. Берулава. – Москва : Педагогика, 1993. – 172 с.
4. Вакуленко В. М. Розвиток теорії й практики вищої педагогічної освіти України, Росії, Білорусі на основі акмеологічного підходу : монографія / В. М. Вакуленко. – Альма-матер,
2007. – 496 с.
5. Большая советская энциклопедия : в 30 т. / под ред. А. М. Прохорова. – Москва : Наука, 1972. – Т. 10. – С. 307. 6. Гегель Г. Соч.: в 7 т. / Г. Гегель. – Москва : Наука, 1959. – Т. 4. – С. 4.
7. Данилюк А. Я. Теория интеграции образования / А. Я. Данилюк. – Ростов н / Д: Изд-во Ростовского пед. ун-та, 2009. – 448 с.
8. Добров Г. М. Наука о науке / Д. М. Добров. – Киев : аукова думка, 1969. – 301 с.
9. Зверев Д. И. Взаимная связь учебных предметов / Д. И. Зверев. – Москва : Знание, 1977. – 64 с.
10. История образования и педагогической мысли за рубежом и в России: [учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений] / И. Н. Андреева, Т. С. Буторина, З. И. Васильева и др.; под ред. З. И. Васильевой. – Москва : Издат. центр «Академия», 2005. – 432 с.
11. Кедров Б. М. Классификация наук: Прогноз К. Маркса о науке будущего / В. М. Кедров. – Москва : Мысль, 1985. – 543 с.
12. Котлярова И. О. Научно-образовательный процесс в университете / И. О. Котлярова, Г. Н. Сериков // Методология и методика формирования научных понятий у учащихся школ и студентов вузов: материалы X Всерос. науч.-практ. конф., (17-19 мая 2004 г.). – Челябинск : Изд-во ЧГПУ, 2004. – С. 24–27.
13. Кузьмин В. П. Системный подход в современном научном познании / В. П. Кузьмин // Вопросы философии. – 1980. – No 1. – С. 62–63.
14. Кустов Ю. А. Преемственность профессиональной подготовки молодежи в профтехучилищах и вузах / Ю. А. Кустов. – Саратов: СГТГУ, 1990. – 164 с.
15. Монахова Г. А. Образование как рабочее поле интеграции / Г. А. Монахова // Педагогика. – 1997. – No 4. – С. 52–53.

Downloads

Опубліковано

11-05-2016

Як цитувати

Вакуленко, В. М. (2016). Інтеграція освіти і науки: історичний аспект. Педагогіка вищої та середньої школи, 48, 106–111. https://doi.org/10.31812/educdim.v48i0.2401

Номер

Розділ

Проблеми становлення і розвитку освітньої парагдими: історико-педагогічний аспек