Географічні аспекти формування змісту природоохоронних знань учнів основної школи

Автор(и)

  • Тетяна Сергіївна Япринець Полтавський національний педагогічний університет ім. В. Г. Короленка

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2445

Ключові слова:

природоохоронні знання, геоекологічний підхід, методика навчання географії

Анотація

Япринець Т. С. Географічні аспекти формування змісту природоохоронних знань учнів основної школи.

У статті розкрито дидактичні особливості формування змісту природоохоронних знань у процесі навчання географії в основній школі. Узагальнено біологічні і географічні підходи до вивчення природоохоронних питань у школі. Обґрунтовано доцільність посилення географічних аспектів у змісті екологічної освіти та її трансформацію в енвайроментальну освіту. Запропоновано структуру природоохоронних знань учнів, які вони опановують у процесі навчання географії, за елементами змісту і напрямами охорони природи.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 83 / PDF downloads: 109

Біографія автора

Тетяна Сергіївна Япринець, Полтавський національний педагогічний університет ім. В. Г. Короленка

викладач

Посилання

1. Васильев С. В. Экологическое обучение и воспитание в системе школьного географического образования / С. В. Васильев, В. П. Соломин. – Санкт-Петербург : Изд-во
РГПУ им. А. И. Герцена, 2007. – 215 с.
2. Винокурова Н. Ф. Теория и методика изучения глобальных экологических проблем на основе геоэкологического подхода в курсе школьной географии : автореф. дис. на соискание ученой степени д-ра пед. наук : 13.00.02. «Теория и методика обучения географии» / Н. Ф. Винокурова. – М., 2000. – 42 с.
3. Воїнственський М. А. Охорона природи : [посіб. для вчителів] / М. А. Воїнственський, С. М. Стойко. – Київ : Радянська школа. 1977. – 144 с.
4. Каропа Г. Н. Экологическое образование школьников: ведущие тенденции и парадигмальные сдвиги. – Минск : НИО, 2000. – 210 с.
5. Копилець Є. В. Екологічне виховання шестикласників у процесі вивчення тем «Біосфера» та «Географічна оболонка» / Євгеній Копилець // Географія та основи
економіки в школі. – 2010. – No 3. – С. 34–36.
6. Крищюнас В. Л. Географическое образование в средней школе. Концепция перестройки содержания / В. Л. Крищюнас // География и культура : сб. материалов к IX съезду Географического общества. – Л. : Изд. ГО СССР, 1990. – С. 25–29.
8. Лаптев А. А. Охрана и оптимизация окружающей стреды / А. А. Лаптев, С. И. Приемов, И. Д. Родичкин, Ю. С. Шемшученко; под. ред. А. А. Лаптева. – К. : Киев, 1990. – 256 с.
9. Максаковский В. П. Географическая культура : [учеб. пособие для студентов вузов] / Владимир Павлович Максаковский. – Москва : Гуманит. изд. центр «ВЛАДОС», 1998. – 416 с. 10. Навчання географії: Понятійно-термінологічний словник [з грифом МНОМС України] / В. М. Самойленко, Я. Б. Олійник, Л. П. Вішнікіна, І. О. Діброва. – Київ : Ніка-Центр, 2014. – 352 с.
11. Нємець Л. М. Стійкий розвиток: соціально-географічні аспекти (на прикладі України) : [монографія] / Л. М. Нємець. – Харків : Факт, 2003. – 383 с.
12. Реймерс Н. Ф. Экология: теории, законы, правила, принципы и гипотезы / Н. Ф. Реймерс. – Москва : Россия молодая, 1994. – 367 с.
13. Руденко Л. Г. Сучасні парадигми географії / Л. Г. Руденко // Географічна наука і освіта в Україні: [зб. наук. праць] / Гол. ред. Я. Б. Олійник. – Київ : Фітосоціоцентр, 2000. – С. 3–5.
14. Черваньов І. Г. Інвайроментологія – наука про «оселю людини» та її поступ / І. Г. Черваньов // Український географічний журнал. – 2004. – No 1. – С. 57–64.

Downloads

Опубліковано

23-07-2019

Як цитувати

Япринець, Т. С. (2019). Географічні аспекти формування змісту природоохоронних знань учнів основної школи. Educational Dimension, 47, 136–143. https://doi.org/10.31812/educdim.v47i0.2445

Номер

Розділ

Теоретико-практичні проблеми педагогіки загальноосвітньої школи