Інтегрування педагогічних ідей А. С. Макаренка в діяльність сучасних загальноосвітніх та вищих навчальних закладів.

Автор(и)

  • Марина Миколаївна Волікова Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2547

Ключові слова:

інтеграція, педагогічна спадщина А. С. Макаренка, освіта, виховання

Анотація

Волікова М. М. Інтегрування педагогічних ідей А. С. Макаренка в діяльність сучасних загальноосвітніх та вищих навчальних закладів.

У статті проаналізовано педагогічні ідеї та погляди видатного українського педагога А. С. Макаренка в контексті сучасних освітніх реалій: усебічний розвиток і самоствердження особистості, формування особистісної зрілості, особливості професійної діяльності педагога в контексті гуманістичної освіти. З’ясовано, наскільки думки А. С. Макаренка про педагогічну техніку та майстерність є актуальними на сьогодні. Обґрунтовується думка про те, що дійсний шлях розвитку виховної та освітньої системи ХХІ століття має бути
діалектичним розвитком педагогічної теорії та практики ХХ століття.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 112 / PDF downloads: 108

Біографія автора

Марина Миколаївна Волікова, Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

аспірантка

Посилання

1. Зязюн І. А. Гуманістична сутність майстерності А. Макаренка – вихователя / І. А. Зязюн, І. Ф. Кривонос, Н. М. Тарасевич // Педагогіка і психологія. – 1998. – No1. – С. 18–43.
2. Іванчук М. Г. Інтегроване навчання: сутність та виховний потенціал. (Виховання особистості молодшого школяра в умовах інтегрованого підходу до навчання) / М. Г. Іванчук. – Чернівці : Рута, 2004. – 360 с.
3. Макаренко А. С. Проблеми шкільного радянського виховання / А. С. Макаренко : Твори в семи томах. – Т. 5. – Київ : Рад. школа, 1954. – 484 с.
4. Макаренко А. С. Мої педагогічні погляди / А. С. Макаренко: Твори в семи томах. – Т. 4. – Київ : Рад. школа, 1954. – 428 с.
5. Макаренко А. С. Загальні питання теорії педагогіки / А. С. Макаренко: Твори в семи томах. – Т. 5. – Київ : Рад. школа, 1954. – 482 с.
6. Макаренко А. С. С любовью и тревогой : сборник / А. С. Макаренко; сост., вступ. ст., прим. А. К. Романовского, А. Т. Губко. – Київ : Изд-во УСХА, 1989. – 368 с.
7. Макаренко А. С. Вибрані педагогічні твори // А. С. Макаренко. – Київ : Рад. шк., 1947. – 282 с.
8. Масол Л. М. Зміст загальної мистецької освіти в Україні й за рубежем : Проблеми виховання / Л. М. Масол // Педагогіка і психологія. – 2001. – No 3–4. – С. 69–79.
9. Сластенин В. А. Макаренко как теоретик воспитания / В. А. Сластенин // Педагогическое образование и наука. – 2008. – No 3. – С. 5–7.
10. Хархан Г. Д. Виховання сім’янина в педагогічній спадщині А.С. Макаренка / Г. Д. Хархан // Соціальна педагогіка: теорія та практика. – 2010. – No 1. – C. 66–71.
11. Ярмаченко Н. Д. Педагогическая деятельность и творческое наследие А. С. Макаренко : [книга для учителя] / Н. Д. Ярмаченко. – Київ : Рад. школа, 1989. – 191 с.

Downloads

Опубліковано

10-12-2015

Як цитувати

Волікова, М. М. (2015). Інтегрування педагогічних ідей А. С. Макаренка в діяльність сучасних загальноосвітніх та вищих навчальних закладів. Педагогіка вищої та середньої школи, 46, 253–258. https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2547

Номер

Розділ

Проблеми становлення і розвитку освітньої парагдими: історико-педагогічний аспек