Музичні здібності, їх сутність і розвиток у процесі інструментально-виконавської підготовки вчителів музики
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2658Ключові слова:
інструментально-виконавська підготовка, вчитель музики, музичний слух, музичний ритм, музична пам'ять, музичне мисленняАнотація
Мозгальова Н. Г. Музичні здібності, їх сутність і розвиток у процесі інструментально-виконавської підготовки вчителів музики.
У статті розглянуто основні музичні здібності: ладове чуття, музично-слухові уявлення, чуття ритму, музичну пам’ять і музичне мислення. Визначено можливості їх формування в процесі інструментально-виконавської підготовки вчителів музики. З’ясовано, що музичний слух – це здатність сприймати та усвідомлювати смисл послідовностей і сполучень звуку в музичному творі. Розкрито природу та особливості музичного ритму. Виокремлено види музичної пам’яті (слухо-образну, емоційну, конструктивно-логічну і рухово-моторну), а також основні способи і прийоми успішного запам’ятовування музичного тексту. Визначено загальнонаукову методологію процесу музичного мислення; фактори, що впливають на ефективність його формування.
Завантаження
Metrics
Посилання
2. Вицинский А. В. Психологический анализ процесса роботи пианиста –исполнителя над музыкальным произведением / А. В. Вицинский // Известия АПНРСФСР – Вып 25. – М., 1950. – С. 180-194.
3. Ковалів В. Методика музичного виховання на релятивній основі / В. Я. Ковалів. - К. : Музична Україна, 1973. - 150 с.
4. Метнер К. Н. Повседневная работа пианиста и композитора / К. Н. Метнер. 5. Проблемы музыкального мышления : [под. ред. М. Арановського]. – М. : Музыка, 1974. –335 с.
6. Пчелкина Т. Диагностика и развитие музыкальных спрособностей / Т. П. Пчелкина. – М. : Чистые пруды, 2006. – 30 с.
7. Теплов Б. Проблемы индивидуальных различий / Б. Теплов. – М.,1961. – С. 116–142.
8. Цыпин Г. Обучение игре на фортепиано / Г. М. Цыпин. – М. : Просвещение, 1984. – 173 с.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Наталія Мозгальова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.