Використання краєнавства як засобу вдосконалення форм навчання історії у школі (30-50-ті рр. ХХ ст.)

Автор(и)

  • Володимир Бугрій

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2701

Ключові слова:

форми навчання історії, урок, історичне краєзнавство, загальноосвітня школа, пізнавальна діяльність учнів

Анотація

Бугрій В. С. Використання краєнавства як засобу вдосконалення форм навчання історії у школі (30-50-ті рр. ХХ ст.).

У статті проаналізовано практику використання краєзнавства як засобу вдосконалення форм навчання історії у школі у 30-50-ті рр. ХХ ст. З’ясовано, що використання краєзнавчого матеріалу сприяло урізноманітненню видів уроку, активізації пізнавальної діяльності учнів, збільшенню обсягу самостійної роботи школярів, посиленню зв’язків курсу історії з іншими предметами. Установлено, що краєзнавчий матеріал на уроках історії використовувався не лише для розв’язання навчальних, а й ідейно-виховних завдань. Розглянуто, як у досліджуваний період пропагувався досвід використання краєзнавства в навчанні історії.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 121 / PDF downloads: 110

Посилання

1. Вагин А. Основные вопросы методики преподавания истории в старших классах: [пособие для учителей] / А. Вагин, Н. Сперанская. – М. : Учпедгиз, 1959. – 436 с.
2. Дегтярюк М. І. Використання наочних посібників на уроках історії: [методичний посібник з історії СРСР для викладачів 8 класів] / М. І. Дегтярюк. – К. : Радянська школа, 1955. – 108 с.
3. З досвіду екскурсійно-туристської та краєзнавчої роботи в школі. [зб. статей]. – Випуск 2. – К. : Рад. школа, 1957. – 79 с.
4. З досвіду краєзнавчої роботи в школах та позашкільних установах Чернігівської області. Випуск 1. – Чернігів, 1957. – 64 с.
5. З досвіду краєзнавчої роботи в школі: [зб. статей]. – К. : Радянська школа, 1954. – 72 с.
6. З досвіду організації краєзнавчої роботи в школах Харківської області (Із збірок «На допомогу вчителеві»). – Випуск перший. – К. : Радянська школа, 1952. – 76 с.
7. Лисенко М. Методика використання краєзнавчого матеріалу на уроках історії СРСР / Лисенко М. М. – К. : Рад. школа, 1961. – 202 с.
8. Милонов Н. П. Изучение истории области в средней школе: Из опыта работы / Н. П. Милонов. – М. : Госучпедиздат Мин. Просвещения РСФСР, 1960. – 176 с.
9. Наулко І. П. Методика викладання історії в середній школі / І. П. Наулко. – К. : Наукова думка, 1960. – 83 с.
10. Про навчальні програми та режим у початковій і середній школі. Постанова ЦК ВКП(б) від 25 серпня 1932 р. // Керівні матеріали про школу / [упоряд.: С. В. Бабич, В. О. Вікторов, С. П. Заволока]. – К. : Рад. шк., 1962. – С. 57–63.

Downloads

Опубліковано

19-02-2015

Як цитувати

Бугрій, В. (2015). Використання краєнавства як засобу вдосконалення форм навчання історії у школі (30-50-ті рр. ХХ ст.). Педагогіка вищої та середньої школи, 44, 309–315. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2701

Номер

Розділ

Проблеми становлення і розвитку освітньої парагдими: історико-педагогічний аспек