Методологічний аспект розвитку методики навчання історії в українських школах Галичини у другій половині ХІХ – першій третині ХХ ст.

Автор(и)

  • Тарас Михайлович Савшак Інститут педагогіки НАПН України

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3242

Ключові слова:

методологічна основа, реформаторська педагогіка, навчання історії, виховання, методика, національна ідея

Анотація

Савшак Т. М. Методологічний аспект розвитку методики навчання історії в українських школах Галичини у другій половині ХІХ – першій третині ХХ ст.

У статті виявлено й обґрунтовано методологічні аспекти розвитку методики навчання історії в українських школах Галичини у другій половині ХІХ – початку ХХ ст. Автор визначає культурно-історичні обставини розвитку галицької педагогіки в досліджуваний період, вказує на вплив ідей «нового виховання».

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 76 / PDF downloads: 84

Біографія автора

Тарас Михайлович Савшак, Інститут педагогіки НАПН України

здобувач лабораторії суспільствознавчої освіти

Посилання

1. Кобринська М. Українське шкільництво в Коломиї / М. Кобринська // Коломия. – Електронний ресурс. – Режим доступу: http://kolomyya.org/histpub /historypub50.htm
2. Кузьмович В. Українська шкільна політика (у скороченні) / В. Кузьмович // Перший український педаґоґічний конґрес, 1935. – Львів: Накладом товарства «Рідна школа», 1938. – 252 с. – С. 198–201.
3. Курляк І. Розвиток класичної освіти на західноукраїнських землях (XIX-перша половина XX ст.): дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.01 / І. Курляк; Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України. – К., 2000. – 473 с.
4. Надпрутянський М. Проєкт єдиної школи в Україні / М. Надпрутянський // Шлях виховання і навчання. – Кн.1, 1938. – Січень-лютий-березень – С. 1–6.
5. Наукові програми в народних школах третього ступеня для дітей української національності //Шлях навчання й виховання. –1934. – кн.1. – С. 7–73.
6. Пометун О. Методика навчання історії в школі / О. Пометун, Г. Фрейман. – К.: Генеза, 2005. – 328 с.
7. Пометун О. Навчання історії без пристрастей і пересудів / О. Пометун // Історія в школах України. – 2002. – No 4. – С. 7–11.
8. Резолюції і постанови Першого українського педаґоґічного конґресу // Перший український педаґоґічний конґрес, 1935. – Львів: Накладом товариства «Рідна школа», 1938. – 252 с. – С. 236–249.
9. Стинська В. Система шкільництва в Галичині (кінець XIX – початок ХХ ст.): дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / В. Стинська; Прикарпатський ун-т ім. Василя Стефаника. – Івано-Франківськ, 2004. – 243 с.
10. Сухомлинська О. В. Реформаторська педагогіка / О. В. Сухомлинська // Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головний ред. В. Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – С. 774.
11. Nowaczyk S. Rysunekjko ilustracja historji / S. Nowaczyk // Przyjaciel szkoly. – 1929. – S. 570–574.

Downloads

Опубліковано

16-05-2013

Як цитувати

Савшак, Т. М. (2013). Методологічний аспект розвитку методики навчання історії в українських школах Галичини у другій половині ХІХ – першій третині ХХ ст. Educational Dimension, 38, 339–343. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3242

Номер

Розділ

Проблеми становлення і розвитку освітньої парагдими: історико-педагогічний аспек